Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/3272
Title: Özel Sektöre Ait Okulların Tercih Edilme Nedenleri
Authors: Karakülah, Yılmaz
Keywords: Özel Okul
Özel Sektöre Ait Okul
Özel Okulları Tercih
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Günümüzde aileler, çocuklarının eğitimi için çok çaba harcamaktadırlar. Bu bağlamda başvurulan çözümlerden biri de özel sektöre ait okullardan eğitim alınmasıdır. Aileler yüksek beklenti ile çocuklarını gönderdiği özel okulları seçerken, bir takım ölçütleri göz önünde tutmaktadır. Bu ölçütler, okulların rekabetçi ortamda yaşayabilmesi açısından önem taşımaktadır. Bu araştırmada, Denizli ili Merkezefendi ilçesinde bulunan iki özel lisede eğitim gören 18 öğrencinin ana-babası ile görüşme yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarından birkaçı şunlardır: Ailelerin özel sektöre ait okulları tercih etmelerinin birinci nedeni “yabancı dil öğretimidir”. Özel sektöre ait okulların, kamu sektörüne ait okullardan daha iyi yabancı dil öğrettiğini düşünmektedirler. Tercihleri etkileyen ikinci etmen ise “öğrencilerle iletişimdir”. Özel sektöre ait okullarda çalışanların, öğrencilerle daha iyi iletişim kurduklarını ve daha yakın olduklarını düşünmektedirler. Üçüncü etmen “öğrencilere yönelik ilgi-koruma ve disiplin uygulamalarıdır. Ailelerin özel sektöre ait okulları tercih etmelerini en az etkileyen üç etmen ise şunlardır (sırasıyla): Öğrenci kabulü, okulun imajı ve teknolojik olanaklar. Elde edilen sonuçların, özel sektöre ait okulların eğitim-öğretim yaklaşımlarını belirlemelerinde ve aileleri çok yönlü değerlendirmelerinde yararlı olacağı umut edilmektedir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/3272
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yılmaz karakülah proje.docx366.23 kBMicrosoft Word XMLView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

96
checked on May 27, 2024

Download(s)

3,006
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.