Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/38958
Title: | Online eğitimde okuma yazma öğretimine ilişkin öğretmen görüşleri | Authors: | Kılıç Toscalı, Yasemin | Keywords: | Online eğitim uzaktan eğitim ilk okuma ve yazma öğretimi |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu araştırmada; online eğitim ile yapılan okuma yazma öğretimine ilişkin öğretmen görüşlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda nitel desende yürütülen bu araştırmada, 2021-2022 eğitim öğretim yılında Denizli ili Acıpayam ilçesinde görev yapan 20 sınıf öğretmeniyle görüşmeler yapılmıştır. Görüşmelerde elde edilen verilerden; online eğitimin okuma yazma öğretiminin hazırlık aşaması, sesi hissettirme ve tanıma aşaması, hece oluşturma aşaması, kelime ve cümle oluşturma aşaması ile yazma aşamasına olan etkileri araştırılmış, elde edilen verilerin betimsel analizleri yapılarak bir sonuca varılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre: ilk okuma ve yazma öğretiminde online eğitimin etkili bir yöntem olmadığı ve bu yöntemle okuma yazma öğretiminin başarıya ulaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Online eğitim ile yapılan okuma yazma öğretiminin; hazırlık aşamasının verimsiz geçtiği, sesi hissettirme ve tanıma aşamasının başarısız olduğu, hece oluşturma aşamasının olumsuz etkilendiği, kelime ve cümle oluşturma aşamasında yeterli olmadığı ve yazma aşamasında ise online eğitimin başarısız bir yöntem olduğu tespit edilmiştir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/38958 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Yasemin KILIÇ TOSCALI YL Proje.pdf | 1 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
152
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
440
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.