Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38966
Title: Öğretmenlerin örgütsel stres kaynakları ile performansları arasındaki ilişki
Authors: Kurşunoğlu, Selma
Keywords: Performans,
örgütsel stres
öğretmen
ortaokul
lise
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmada, Merkezefendi ve Pamukkale ilçeleri ortaokul ve liselerde görev yapan öğretmenlerin örgütsel stres kaynakları ile performanslarına ilişkin algıları ve bu algıların çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip/göstermediği, öğretmenlerin örgütsel stresleri ile performansları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2021–2022 eğitim-öğretim yılı Denizli ili Merkezefendi ve Pamukkale ilçelerinde ortaokul ve liselerde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. “Rastgele örnekleme” yöntemiyle seçilen 298 öğretmene ulaşılarak veriler toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak Karadavut (2005) tarafından geliştirilmiş 37 madde ve beş alt boyuttan oluşan beşli likert tarzında hazırlanan “Örgütsel Stres Kaynakları Ölçeği” ve Gürbüz ve Yüksel (2008) tarafından geliştirilmiş 13 maddelik beşli likert tarzında “İş Performans Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler SPSS 26 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda; Öğretmenlerin örgütsel stres kaynakları, kariyer gelişiminden kaynaklanan stres etkenleri alt boyutu, öğretmenlerin yapı ve ikliminden kaynaklanan stres etkenleri alt boyutu ve öğretmenlerin işteki ilişkilerinden kaynaklanan stres etkenleri alt boyutu ile performansı arasında anlamlı bir ilişki bulunmamaktadır. Öğretmenlerin örgütsel stres kaynakları, işe özgü stres etkenleri alt boyutu ile performansları arasında anlamlı, pozitif yönde düşük bir ilişki bulunmaktadır. Öğretmenlerin işe özgü stresleri arttıkça performans düzeyleri de artmaktadır. Öğretmenlerin örgütsel rolden kaynaklanan stres etkenleri alt boyutu ile performansları arasında anlamlı, pozitif yönde düşük bir ilişki bulunmaktadır. Örgütsel rolden kaynaklanan stres arttıkça öğretmenlerin performansları artmaktadır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/38966
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Selma KURŞUNOĞLU YL Projesi.pdf1.57 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

378
checked on Sep 8, 2025

Download(s)

346
checked on Sep 8, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.