Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/38969
Title: Sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine yönelik mesleki yeterlilikleri
Authors: Ergin, Nadide
Keywords: Öğretmen
mesleki yeterlilik
kaynaştırma eğitimi
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine yönelik mesleki yeterlilikleri ve alt boyutlarına ilişkin algıları araştırılmıştır. Araştırma nicel bir çalışma olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Denizli ili, Merkezefendi ve Pamukkale ilçelerinde görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma evrenini temsil edecek öğretmenler arasından “Seçkisiz örnekleme” yöntemiyle 350 sınıf öğretmenine ulaşılarak ölçeği eksiksiz ve kişisel bilgi yazmadan dolduran 342 öğretmenden veriler toplanmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; iki bölümden oluşmaktadır. Araştırmada “Öğretmenlerin Kaynaştırma Eğitimine Yönelik Mesleki Yeterlilikleri Gelişim Ölçeği" kullanılmıştır. Sınıf içerisinde kaynaştırmaya yönelik mesleki yeterliliklerine ilişkin maddeler ve alt boyutlarına ilişkin ortalaması en yüksek ortalamanın “Kaynaştırma eğitimi sürecinde meslektaşlarımla işbirliği kurabilmede yeterliyim” maddesine “Yüksek” seviyesinde olduğu görülürken en düşük ortalamanın ise “Kaynaştırma öğrencisine yönelik tıbbi tanılama aşamalarıyla ilgili yeterli bilgiye sahibim.” maddesine “Orta” seviyesinde olduğu görülmektedir. Alt boyutlarda en yüksek ortalamanın “Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Boyutu”nda olmuştur. Bunu sırasıyla öğretim yöntem ve teknikleri boyutu görev ve sorumluluklar boyutu, aile eğitimi/işbirliği boyutu, materyal geliştirme boyutu, tanılama ve değerlendirme boyutu ve yasal düzenlemeler şeklinde ve ölçek toplamının orta düzeyde olduğu görülmüştür. Sınıf içerisinde kaynaştırmaya yönelik mesleki yeterliliklerinin orta düzeyde olduğu söylenebilir.Sınıf öğretmenlerinin sınıf içerisinde kaynaştırma eğitimi uygulamasındaki mesleki yeterliliklerinin ve mezun olduğu fakülteye göre farklılık göstermediği ancak cinsiyet ve kaynaştırma ile ilgili eğitim alma durumuna göre farklılık göstermiştir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/38969
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
N. ERGİN PROJE 14012022.pdf1.03 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

428
checked on Sep 8, 2025

Download(s)

572
checked on Sep 8, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.