Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/43764
Title: | Diyaloğa Dayalı Okumanın 48-60 Aylık Çocukların Dil Gelişimine Etkisi | Other Titles: | The Effects of Dialogic Reading on 48-60 Months Old Children's Language Development | Authors: | Tetik, Gamzegül Erdoğan, Nesrin Işıkoğlu |
Keywords: | Pediatri;Aile Çalışmaları;Psikoloji | Abstract: | Bu araştırmanın amacı; diyaloğa dayalı ve geleneksel birlikte okumanın 48-60 aylık çocukların dil gelişimine olan etkisini incelemektir. Çalışmaya Uşak il merkezinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bağımsız anaokullarına devam eden 48-60 aylık 104 çocuk katılmıştır. Çocukların dil gelişimlerini ölçmek amacıyla "Marmara Dil Gelişim Ölçeği" ve "Peabody Resim-Kelime Testi" kullanılmıştır. Bulgular; deney grubu çocuklarının ön ve son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olduğunu göstermiştir. Ayrıca diyaloğa dayalı okumanın uygulandığı deney grubu çocukları ile geleneksel birlikte okumanın uygulandığı kontrol grubu çocukların dil puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olduğunu saptanmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/43764 | ISSN: | 1300-8811 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (4).pdf | 397.38 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
132
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
68
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.