Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49963
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorErdem, Ali Rıza-
dc.contributor.authorTarhan, Özge-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:20:31Z-
dc.date.available2023-02-06T20:20:31Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=rcbWnuqW6HxCZ_98ARapgt6czesftlPwWbKToXXII5g-iLlvPRGHSj08YF-c6gGi-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49963-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının zeka alanlarıyla kullandıkları öğrenme stratejileri arasındaki ilişkiyi incelemek ve cinsiyet değişkenine göre öğrencilerin zeka alanları ve öğrenme stratejileri arasında bir fark olup olmadığını belirlemektir.Araştırmanın örneklemini 2007-2008 eğitim-öğretim yılında Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Anabilim dalında öğrenim gören 218 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama amacıyla Çoklu Zeka Ölçeği ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği Kullanılmıştır. Verilerin analizinde Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı Kullanılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this studyis identify the relationship between the multiple intelligence(s) category in a multiple intelligence theory and learning strategies, with gender and grade.The sample of the study consists of 218 fourth grade students at department of Social Sciences Education in Pamukkale University in 2008-2009 academic year. In data collection student?s personal informaion, Multiple Intelligence Scale and Learning Strategies Scale have been used. The data have been analyzed by using the techniques such as t test, Variance Analysis and Pearson Correlation Coefficient.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectAday öğretmenleren_US
dc.subjectCandidate teachersen_US
dc.subjectSosyal bilgileren_US
dc.subjectSocial studiesen_US
dc.subjectSosyal bilgiler dersien_US
dc.subjectSocial studies courseen_US
dc.subjectSosyal bilgiler öğretimien_US
dc.subjectSocial studies teachingen_US
dc.subjectÇoklu zekaen_US
dc.subjectMultiple intelligenceen_US
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectLearningen_US
dc.subjectÖğrenme stratejilerien_US
dc.subjectLearnin strategiesen_US
dc.subjectÖğrenme yöntemlerien_US
dc.subjectLearning methodsen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmen adaylarının zeka alanlarıyla kullandıkları öğrenme stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe relationship between ıntelligence category social studies teacher candidates'learning strategiesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage107en_US
dc.departmentPAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid320283en_US
dc.institutionauthorTarhan, Özge-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextnone-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

90
checked on May 26, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.