Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/57488
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHıdıroğlu, Yeliz Özkan-
dc.contributor.authorTanrıöğen, Abdurrahman-
dc.date.accessioned2024-06-29T13:50:21Z-
dc.date.available2024-06-29T13:50:21Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.issn1302-5147-
dc.identifier.issn2602-2850-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.53444/deubefd.1399907-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1230831-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/57488-
dc.description.abstractAraştırmanın amacı öğretmen adaylarının akademik okuryazarlıklarına ve yaşam boyu öğrenmelerine ilişkin algılarını belirlemek ve akademik okuryazarlık algılarıyla yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Nicel araştırmalardan ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmada uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Ege Bölgesi’ndeki bir kamu üniversitesindeki eğitim fakültesinde farklı bölümlerde öğrenim gören gönüllü 359 öğretmen adayıdır. Veriler google form aracılığıyla dijital ortamda toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu”, “Akademik Okuryazarlık Ölçeği” ve “Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarının akademik okuryazarlık algıları ve yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının bilgi kullanımı boyutuna ilişkin algılarının diğerlerinden daha düşük olduğu görülmüştür. Öğretmen adaylarının akademik okuryazarlık algılarıyla yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasında yüksek düzeyde pozitif ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Öğretmen adaylarının akademik okuryazarlık algılarının artması yaşam boyu öğrenme eğilimlerini oldukça arttırdığı söylenebilir. Ayrıca öğretmen adaylarının akademik okuryazarlıkları, yaşam boyu öğrenme eğilimlerindeki toplam varyansın % 40’ını açıklamaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofBuca Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının akademik okuryazarlık algılarıyla yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.issue59en_US
dc.identifier.startpage709en_US
dc.identifier.endpage725en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.53444/deubefd.1399907-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1230831en_US
dc.institutionauthor-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (49).pdf347.42 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

22
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

2
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.