Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/57488
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Hıdıroğlu, Yeliz Özkan | - |
dc.contributor.author | Tanrıöğen, Abdurrahman | - |
dc.date.accessioned | 2024-06-29T13:50:21Z | - |
dc.date.available | 2024-06-29T13:50:21Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.issn | 1302-5147 | - |
dc.identifier.issn | 2602-2850 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.53444/deubefd.1399907 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1230831 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/57488 | - |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı öğretmen adaylarının akademik okuryazarlıklarına ve yaşam boyu öğrenmelerine ilişkin algılarını belirlemek ve akademik okuryazarlık algılarıyla yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Nicel araştırmalardan ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmada uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Ege Bölgesi’ndeki bir kamu üniversitesindeki eğitim fakültesinde farklı bölümlerde öğrenim gören gönüllü 359 öğretmen adayıdır. Veriler google form aracılığıyla dijital ortamda toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu”, “Akademik Okuryazarlık Ölçeği” ve “Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarının akademik okuryazarlık algıları ve yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının bilgi kullanımı boyutuna ilişkin algılarının diğerlerinden daha düşük olduğu görülmüştür. Öğretmen adaylarının akademik okuryazarlık algılarıyla yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasında yüksek düzeyde pozitif ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Öğretmen adaylarının akademik okuryazarlık algılarının artması yaşam boyu öğrenme eğilimlerini oldukça arttırdığı söylenebilir. Ayrıca öğretmen adaylarının akademik okuryazarlıkları, yaşam boyu öğrenme eğilimlerindeki toplam varyansın % 40’ını açıklamaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Buca Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Öğretmen adaylarının akademik okuryazarlık algılarıyla yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişki | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.issue | 59 | en_US |
dc.identifier.startpage | 709 | en_US |
dc.identifier.endpage | 725 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.identifier.doi | 10.53444/deubefd.1399907 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1230831 | en_US |
dc.institutionauthor | … | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (49).pdf | 347.42 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
22
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
2
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.