Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/60408| Title: | Kanada (Britanya Kolumbiyası Eyaleti) Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Kapsayıcı Eğitim | Authors: | Ergene, Elif Bozkurt, Fısun |
Abstract: | Sosyal bilgiler eğitimi, insanın doğuştan sahip olduğu onurun, eşit ve devredilemez haklarının dünyada özgürlük, adalet ve barışın temeli olduğunu kabul eden kapsayıcı ve demokratik bir toplumun yaratılmasında kilit bir rol oynamaktadır. Bu çalışmada, kapsayıcı ve demokratik bir toplumun yaratılmasına ve ilerletilmesine katkıda bulunmayı hedefleyen Kanada (Britanya Kolumbiyası Eyaleti) sosyal bilgiler dersi öğretim programı incelenmiştir. Çalışmanın amacı Britanya Kolumbiyası eyaletinin çok kültürlü yapısı nedeniyle sosyal bilgiler dersi öğretim programında kapsayıcı eğitimle ulusal kimlik geliştirme söyleminin nasıl temsil edildiğini analiz etmektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman incelemesi yöntemi kullanılmış olup programdan elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın temel veri kaynağını, Britanya Kolumbiyası Eyaleti’ne ait sosyal bilgiler dersi öğretim programı (2019) oluşturmaktadır. Bu program, okul öncesi eğitimden lise 10. sınıfa kadar olan seviyeleri kapsamaktadır. Çalışmada Britanya Kolombiyası sosyal bilgiler dersi öğretim programının, kapsayıcı eğitime güçlü bir vurgu yaparak tüm öğrencilerin farklı ihtiyaçlarını, ilgi alanlarını ve geçmişlerini dikkate aldığı bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmenlere, konuları yerel topluluklara, öğrencilerin ilgi alanlarına ve güncel olaylara uygun şekilde seçme özgürlüğü tanınarak, öğretim sürecine esneklik kazandırılmıştır. Programda çeşitliliğe değer verilmekte ve tüm öğrencilere eğitime eşit erişim, katılım ve başarı için gereken desteğin sağlanması hedeflenmektedir. Program kapsamında ırkçılık karşıtı çalışmalar gençleri de çözümün bir parçası haline getirmenin ve daha adil, eşitlikçi, kapsayıcı bir eyalet inşa etmenin yolu olarak görülmektedir. Kapsayıcı bir sosyal bilgiler eğitimi, sınıf ve okul içinde öğrenenler topluluğunu teşvik etmeli, öğrenci katılımına, müzakereye, karar vermeye ve eyleme olanak tanımalı, çeşitliliği demokrasinin temel unsurları olarak benimsemeli ve bu yönelimi yansıtan içerik ve becerileri içermelidir. | URI: | https://doi.org/10.51460/baebd.1612384 https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1312128/kanada-britanya-kolumbiyasi-eyaleti-sosyal-bilgiler-ogretim-programinda-kapsayici-egitim https://hdl.handle.net/11499/60408 |
ISSN: | 1308-8963 1308-8971 |
| Appears in Collections: | TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Show full item record
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.