Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/1023
Title: Temel eğitim okullarında bedensel engelli öğrenciler için yapılması gereken fiziki düzenlemeler
Authors: Dilbaz, Ali Uğur
Keywords: Temel Eğitim Okulu
Bedensel Engelli
Mekansal Düzenleme
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu çalışmada Temel Eğitim Okullarında bedensel engelli öğrencilerin engelsiz öğrenciler ile bir arada eğitim öğretim hakkından eşit olarak faydalanabilmeleri için gerekli olan mimari düzenlemeler değerlendirilmiştir. Bedensel engelli öğrenciler için Temel eğitim okullarında olması gereken mimari düzenlemeler belirlenmiştir. Denizli ili Sarayköy ilçesinde bulunan Ortaokullardaki bedensel engelli öğrenciler ile okulların fiziki durumlarının tespiti yapıldı. Kaynak tarama, gözlem, görüşme ve betimleme metotları ile ortaokulların mevcut durumları ve bedensel engelli öğrencilerin eğitim mekanların dan faydalanabilme durumları değerlendirildi. Birinci bölümde; Problem, çalışmanın amacı, önemi, kapsamı, metodu ve ilgili kavramlar anlatılmıştır. İkinci bölümde; Engellilik kavramı, sınıflandırılması, dünyada ve ülkemizdeki engelliler, engelli gereksinmeleri ve mekansal düzenlemeler anlatılmıştır. Üçüncü bölümde; Denizli ili Sarayköy ilçesinde bulunan ortaokulların mekansal durumları ile bedensel engelli öğrencilerin bu mekanlardan faydalanabilme durumları değerlendirildi. Dördüncü bölümde proje çalışmasının değerlendirmesi yapılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/1023
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ali Uğur Dilbaz.docx6.93 MBMicrosoft Word XMLView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

40
checked on May 6, 2024

Download(s)

38
checked on May 6, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.