Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/1024
Title: İlkokul öğretmenlerinin istenmeyen öğrenci davranışları ile baş etmede kullandıkları yöntemler
Authors: Erdem, Hakan
Keywords: İstenmeyen Davranış
Sınıf Yönetimi
İlkokul Öğretmeni
Öğrenci
İstenmeyen Davranışlarla Baş Etme Yöntemleri
Öğretmen Tepkileri
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Öğretme-öğrenme sürecinde karşılaşılan önemli sorunlardan biri istenmeyen öğrenci davranışlarıdır. Çeşitli nedenlerle meydana gelen bu davranışlar ile baş etmede öğretmenlerin kullandıkları bazı yöntemler vardır. Bu nedenle bu araştırmada öğretmenlerin bu davranışlarla baş etmede kullandığı yöntemler belirlenmiştir. Bu amaç doğrultusunda Denizli ili Tavas ilçesinde bulunan ilkokullarda çalışan 102 sınıf öğretmenine ölçek uygulanmıştır. Ölçekte istenmeyen öğrenci davranışlarına karşı kullanılan bazı yöntemleri öğretmenlerin ne sıklıkla kullandıkları belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular değerlendirilirken, istatistiksel analizler için SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 23.0 programı kullanılmıştır. Öğretmenlerin istenmeyen davranışlara karsı en çok kullandıkları yöntemler; Davranışın yanlış olduğunu anlatma, kuralları hatırlatma, olumsuz davranışın nedenlerini araştırmadır. Öğretmenlerin istenmeyen davranışlara karsı en az kullandıkları yöntemler; Fiziksel ceza verme(kulağını çekme, vurma vb.), öğrenciyi sınıftan çıkarma, öğrenciye fazla ödev vermedir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/1024
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hakan Erdem.docx161.39 kBMicrosoft Word XMLView/Open
Onay.pdf35.16 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

160
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

484
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.