Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/1066
Title: | İlköğretim ve ortaöğretim yöneticilerinin kullandıkları çatışma yönetim stratejileri | Authors: | Erol, Hüseyin | Keywords: | Çatışma Yönetim Stratejileri İlköğretim Yöneticileri Ortaöğretim Yöneticileri |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu çalışmada, Türkiye’de ilköğretim ve ortaöğretim yöneticilerinin kullandıkları çatışma yönetim stratejileri ile ilgili yapılmış tezleri inceleyerek sonuçlarını yordamak amaçlanmıştır. Bu çalışma çatışma yönetimine katkıda bulunmak amacıyla çatışmanın tabiatını, türleri, sebepleri ve taraflarını incelemektedir. Nitel araştırma yönteminin benimsendiği araştırmada, durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın kuramsal evreni Türkiye’de ilköğretim ve ortaöğretim yöneticilerinin kullandıkları çatışma yönetim stratejileri ile ilgili yapılmış tezler, daha önce yapılmış makale, bildiri, kitap ve araştırma raporlarından oluşmaktadır. Araştırmada güncellik dikkate alınarak belirlenen çalışılabilir evren, Türkiye’de yapılan 14 tezden oluşmaktadır. Araştırmada örnekleme yöntemine başvurulmamış ve çalışma evrenin tamamına ulaşılması hedeflenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, ilköğretim ve ortaöğretim kurumları yöneticilerinin kullandıkları çatışma çözme stratejileri arasında fark yoktur. Yöneticiler sırasıyla tümleştirme, uzlaşma, kaçınma, ödün verme, hükmetme stratejilerini en çoktan en aza doğru kullanmaktadırlar. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/1066 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Hüseyin Erol.doc | 782 kB | Microsoft Word | View/Open | |
Onay.pdf | 179.35 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
58
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
102
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.