Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/1108
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzel, Betül-
dc.contributor.editorYücel Fidan-
dc.date2016-08-24en_US
dc.date.accessioned2016-11-01T07:03:14Z
dc.date.available2016-11-01T07:03:14Z
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/1108-
dc.description.abstractBu araştırma kimya eğitimi alan ortaöğretim 9. Sınıf öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutumun incelenmesi ve tutumu etkileyen faktörlerin birbirleriyle olan ilişkilerini anlamak ve bu ilişkilerin hangi durumlarda farklılıklar gösterebileceğini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma yöntemi ile yapılan bu çalışma Denizli ili Merkezefendi ilçesinde Mustafa Kaynak Anadolu Lisesi’nde yürütüldü. Araştırmaya ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinden toplam 150 öğrenci katılmıştır. Araştırmada ‘’Betimsel Tarama Modeli’’ uygulanmış olup, veri toplama aracı olarak “Kimya Dersi Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Sürekli değişkenler olan not ortalaması değişkeni ile kimya dersine yönelik tutum ölçeği puanı değişkeni için gruplar arası karşılaştırmalarda; t-testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre: Araştırma sonucuna göre kız öğrencilerin kimya dersine yönelik tutumları, erkek öğrencilerin kimya dersine yönelik tutumlarına oranla daha olumlu olmakla birlikte, öğrencilerin cinsiyetlerine göre kimya dersine yönelik tutumları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Araştırmada öğrencilerin kimya puanları ile kimya dersine yönelik tutumları arasında, pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Yani öğrencilerin Kimya puanı arttıkça Kimya dersine yönelik tutumları artmakta; Kimya puanları azaldıkça Kimya dersine yönelik tutumları da azalmaktadır. Araştırmada öğrencilerin matematik puanları ile kimya dersine yönelik tutumları arasında, pozitif ve düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Yani öğrencilerin matematik puanı arttıkça, kimya dersine yönelik tutumları artmakta; matematik puanları azaldıkça kimya dersine yönelik tutumları da azalmaktadır. Araştırmaya göre öğrencilerin seçmeyi düşündükleri alana göre kimya dersine yönelik tutumları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Sayısal seçmeyi düşünen öğrencilerin kimya dersine yönelik tutumları, eşit ağırlık seçmeyi düşünen öğrencilerin kimya dersine yönelik tutumlarına oranla daha olumlu olduğu görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOrtaöğretim Kimya Eğitimien_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectAkademik Benlik Tasarımıen_US
dc.title9. sınıf öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutumlarının incelenmesien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Betül Özel.docx399.42 kBMicrosoft Word XMLView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

78
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

282
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.