Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/1181
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorRasim Karabacak-
dc.contributor.authorŞenaktaş, Buğra-
dc.date.accessioned2016-12-01T08:32:28Z
dc.date.available2016-12-01T08:32:28Z
dc.date.issued2005-07-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/1181-
dc.description.abstractSanayi devrinin lokomotif rolünü üstlenmiş olan fosil yakıtlar (petrol, kömür) ve devamı olan doğalgaz rezervleri sınırlıdır. Aynı zamanda çevre problemlerinde de en büyük etmenlerdendir. Tüm bu nedenler, alternatif yakıt ya da kaynaklara gereksinimi ortaya çıkarmıştır. Hidrojen bu alternatiflerden olmaya aday; sınırsız temiz ve verimli bir yakıttır. Diğer alternatif enerji kaynaklarının depo edilme sürecinde taşıyıcı rolü üstlenebilecektir. Bu çalışmada hidrojen, özellikleri, depolanması, taşıtlarda kullanılması araştırılmıştır. Hidrojenin direkt olarak içten yanmalı motorlarda kullanımı ve bunun motor performansına etkileri incelenmiştir. Yani bir enerji dönüşüm sistemi olan ve yakıt kimyasal enerjisinin direkt elektrik enerjisine dönüşümünü sağlayan yakıt pilinin yapısı, çeşitleri, çalışma prensibi araştırılmıştır. Yakıt pili teknolojisi ile hareket eden taşıt sistemi ve sistem üniteleri incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractFossil fuels, (oil, coil) playing a role of industrial revolutions locomotive and natural gas are restricted with their sources. They are also great factors of the environmental problems. All these reasons require alternative fuels or sources. Hydrogen fuel is a candidate for one of them which is unlimited, clean, efficient. It may play a role as carrier for storing the other alternative energy sources. In this study, it is aimed to introduce the hydrogen fueled engine tecnology. Hydrogen usage directly in the intermal combustion engines and its effeects of the engine performance are investigated. Fuel cell that is a new energy conversion system and directly converst the chemical energy to electrical are examinedbased on structural, kind and working priccipal. Vehicle system working fuelcell technology and system units are studied.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlternatif Enerjien_US
dc.subjectHidrojenen_US
dc.subjectYakıt Pilien_US
dc.subjectMotoren_US
dc.subjectAlternative Energyen_US
dc.subjectHydrogenen_US
dc.subjectFuel Cellen_US
dc.subjectEngineen_US
dc.titleHidrojen enerjisi, üretimi ve uygulamalarıen_US
dc.title.alternativeHydrogen energy, production and applicationen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid238114en_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Buğra Şenaktaş.pdf1.81 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

3,126
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

3,332
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.