Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/1212
Title: | Öğrenci merkezli fen bilgisi eğitiminin öğrenci başarılarına etkisi | Other Titles: | Graduate program in primary teaching the effects of student-centered science education on student's achievements | Authors: | Deniz, İsmail | Advisors: | Mesut Özel | Keywords: | Öğrenci Merkezli Eğitim Öğretmen Merkezli Eğitim Eğitim Fen Bilgisi Öğretimi Aktif Öğrenme Student Centered Education Teacher Centered Education Education Science Education Active Learning |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu araştırma fen öğretiminde öğrenci merkezli aktif yöntemlerin öğretmen merkezli pasif yöntemlere karşı bir üstünlüğünün olup olmadığını ölçmek amacıyla yapılmıştır. Öğretmen Merkezli Eğitim ile Öğrenci Merkezli Eğitimin öğrenci başarılarına etkilerinin bilinmesiyle, ilköğretim fen programlarının uygulanmasına yönelik öneriler getirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma başlangıcında literatür taraması yapılmış ve veri toplama aracı olarak fen bilgisi öğretmenlerinin de yardımıyla ilköğretim 7. sınıf öğrencilerine 20 sorudan oluşan çoktan seçmeli bir test hazırlanmıştır. Bu araştırma soruları bilgi, anlama ve yorumlamaya dayalı becerileri ölçmeye yöneliktir. Araştırmaya Denizli ili Güney ilçesinde bulunan Atatürk lköğretim Okulundan 50 tane öğrenci katılmıştır. 25 tane 7/A sınıfı öğrencisi kontrol grubu ve 25 tane 7/B sınıfı öğrencisi de deney grubu olarak katılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının verdiği cevaplara göre ortaya çıkan aritmetik ortalama, standart sapma ve t-testi değerleri verilmiştir. Elde edilen sonuçlar incelendiğinde öğrenci merkezli eğitimin klâsik yöntemlere göre daha verimli olduğu açığa çıkmaktadır. The research performed in this thesis aims to find a difference between the student- centered learning and teacher-centered learning, particularly in science education. With the help of research results, it is intended to make some suggestions on the practices of science education, whether it be student-centered or teacher-centered. In order to explore the effects of student-centered learning, with cooperation of science teachers, 20 multiple-choice questions for the 7th class were designed and applied by the researcher. These questions require a spectrum of skills like knowledge, reasoning and understanding. The sample in this thesis is composed of 50 students, 25 of them from 7/A class and 25 of them from 7/B class from Atatürk Primary School. Both class are sitiuated in Güney in Denizli and has similiar features in terms of student backgrounds and facilities. The results are analyzed using statistical techniques, e.g. finding arithmetic mean, standard deviation and the t-test. We find that the student-centered techniques seems more effective than the conventional learning tecniques. |
URI: | https://hdl.handle.net/11499/1212 |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
İsmail Deniz.pdf | 962.02 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
194
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
870
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.