Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/1353
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOrçin Telli Atalay-
dc.contributor.authorYalman, Ali-
dc.date2017-01-09en_US
dc.date.accessioned2017-01-17T06:18:07Z
dc.date.available2017-01-17T06:18:07Z
dc.date.issued2016-12-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/1353-
dc.description.abstractBu çalışma iki farklı aerobik egzersiz eğitiminin (yüksek yoğunluklu interval egzersiz ve sürekli submaksimal egzersiz) solunum fonksiyonları, egzersiz kapasitesi, benlik saygısı ve stres düzeyi üzerine etkilerinin karşılaştırılması amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya yaş ortalaması 20,83±0,97 yıl olan, 36 sağlıklı katılımcı dahil edildi. Katılımcılar yüksek yoğunluklu interval egzersiz eğitimi (YYİE) grubu (n=19 %52,8) ve sürekli submaksimal egzersiz eğitimi grubu (SSE) (n=17 %47,2) olmak üzere iki gruba ayrıldı. Katılımcıların solunum fonksiyonları spirometre ile; egzersiz kapasitesi Bruce Treadmill Testi ile; algılanan stres düzeyi Algılanan Stres Ölçeği (ASÖ) ile; benlik saygısı ise Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği ile değerlendirildi. Her iki gruptaki katılımcılar haftada 3 seans (toplam 12 seans) olmak üzere 4 haftalık egzersiz programına katıldılar. Katılımcılar 4 haftalık egzersiz programı öncesi ve sonrası değerlendirmeye alındı. Egzersiz eğitimi öncesi-sonrası solunum fonksiyon testi sonuçları karşılaştırıldığında, her iki grupta PEF hariç, istatistiksel anlamlı fark bulunmadı (p>0,05). PEF değerlerinde her iki grupta da anlamlı artış bulunurken gruplar arası anlamlı farklılık bulunmadı. Solunum kas gücü ölçümleri incelendiğinde PEF parametresinde olduğu gibi her iki grupta da egzersiz programı sonrası anlamlı artış bulunurken (p<0,05), gruplar arası anlamlı farklılık olmadığı saptandı. Egzersiz kapasitesi değerleri karşılaştırıldığında her iki grupta da anlamlı artış bulunurken YYİE grubunda SSE grubuna göre daha fazla artış bulundu (p<0,05). Benlik saygısı ve algılanan stres düzeyleri değerleri karşılaştırıldığında her iki grupta da egzersiz öncesi ve egzersiz sonrası değerler arasında anlamlı farklılık bulunmadı (p>0,05). Bu çalışma sonucu elde edilen veriler ile sağlıklı genç katılımcılarda; her iki egzersiz eğitiminin solunum kas gücünü benzer şekilde arttırdığı, egzersiz kapasitesi üzerine YYİE’in daha etkili olduğu, algılanan stres düzeyi ve benlik saygısı üzerine her iki egzersiz eğitiminin de benzer etkilere sahip olduğu sonucuna varıldı.en_US
dc.description.abstractThis study was planned to compare the effects of two different types of aerobic exercise training (high intensity interval training and submaximal continuous aerobic exercise) on respiratory functions, exercise capacity, percieved stress and self esteem. Thirty-six healthy young subjects with a mean age of 20,83±0,97 years were included in the study. The number of subjects in high instesity interval training group (HIIT) was (n=19 52,8%) and submaximal continuous exercise group (SCE) was (n=17 47,2%). Respiratory function assesments were done using a desktop spirometry. Exercise capacity was mesured with Bruce Treadmill Exercise Test. Percieved stress was assessed with Percieved Stress Scale. Self esteem was assessed with Rosenberg Percieved Stress Scale. All participants recieved 3 times per week (total 12 sessions) for 4 weeks exercise sessions. Before and after 4 weeks exercise program the subjects assesments were made. After 12 sessions, there were no significant changes for both groups in terms of respiratroy functions except the PEF parameter (p>0,05). In the PEF parameter both groups have significant increases but there were no significant differences between the groups. Respiratory muscle strength of subjects in two groups increased significantly (p<0,05) but there were no significant differences between the two groups. Both groups showed significant incerases in exercise capacity (p<0,05) and HIIT group were signifancty higher than SCE group. There were no significant differences in terms of percieved stress and self esteem scores in both of groups after exercise training. The results of this study indicate that; the two exercise types showed similar effects on respiratory muscle strength and when compared with SCE, HIIT is more effective on exercise capacity. The exercise types have similar effects on self esteem and perceived stress.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYüksek Yoğunluklu İnterval Egzersizen_US
dc.subjectSolunum Fonksiyonlarıen_US
dc.subjectEgzersiz Kapasitesien_US
dc.subjectAlgılanan Stresen_US
dc.subjectBenlik Saygısıen_US
dc.subjectHigh Intensity Interval Trainingen_US
dc.subjectRespiratory Functionsen_US
dc.subjectExercise Capacityen_US
dc.subjectPerceived Stressen_US
dc.subjectSelf Esteemen_US
dc.titleSağlıklı genç olgularda yüksek yoğunluklu intervalli aerobik egzersiz eğitimi ile submaksimal sürekli aerobik egzersiz eğitiminin solunum fonksiyonları, egzersiz kapasitesi, stres düzeyi ve benlik saygısı üzerine etkilerinin karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparison of the effects of high intesity interval training and submaksimal continius exercsie on respiratory functions, exercise capacity, percieved stress and self esteem in healty young subjectsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid708956en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
crisitem.author.dept16.01. Physiotherapy and Rehabilitation-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ali Yalman.pdf1.97 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

222
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

482
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.