Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/1436
Title: | Tahmin et-Gözle-Açıkla stratejisine dayalı laboratuvar uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının asitler ve bazlar konusunu anlamalarına etkisi | Other Titles: | Effect of laboratory activities designed based on Predict-Observe-Explain (POE) strategy on pre-sevice science teachers' understanding of acid-base subject | Authors: | Özdemir, Hakan | Advisors: | Hüseyin Bağ | Keywords: | Fen Eğitimi Tahmin Et-Gözle-Açıkla Stratejisi Bilimsel Süreç Becerileri Kavramsal Başarı Science Education Predict-Observation-Explain Strategy Science Process Skills Conceptual Achievement |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu çalışmanın amacı, Kimya III dersinde “Tahmin Et-Gözle-Açıkla” stratejisine dayalı laboratuar uygulamaları ile hazırlanan etkinliklerin, fen bilgisi öğretmen adaylarının asitler - bazlar konusunu anlamalarına etkisini araştırmaktır. Çalışma grubunu, 2010- 2011 eğitim- öğretim yılının güz döneminde, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda, Genel Kimya III dersini alan 69 fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada kontrol 1 grubu, kontrol 2 grubu ve deney grubu olmak üzere üç grup bulunmaktadır. Bu çalışmada deney grubunda 22 fen bilgisi öğretmen adayı, kontrol 1 grubunda 22 fen bilgisi öğretmen adayı ve kontrol 2 grubunda 25 fen bilgisi öğretmen adayı bulunmaktadır. 6 hafta boyunca deney ve kontrol 2 grubu öğretmen adaylarına “Tahmin Et-Gözle-Açıkla” stratejisine dayalı laboratuar yaklaşımı, kontrol 1 grubu öğretmen adaylarına ise klasik yönteme dayalı laboratuar yaklaşımı uygulanmıştır. Öğretmen adaylarından veri toplamak için Asitler ve Bazlar Kavram Testi ve Bilimsel Süreç Beceri Testi kullanılmıştır. Çalışmanın hipotezlerini test etmek için, verilerin analizinde bağımsız t-testi kullanılmıştır. Analiz sonuçları, “Tahmin Et-Gözle-Açıkla” stratejisine dayalı laboratuar uygulamaları ile hazırlanan etkinliklerin, fen bilgisi öğretmen adaylarının kavramsal başarılarına olumlu etkisinin olduğunu, bilimsel süreç becerilerine ise olumlu bir etkisinin olmadığını göstermiştir. The purpose of this study was to investigate the effect of laboratory activities designed based on “Predict-Observe-Explain (POE)” strategy on pre-service science teachers’ understandings of acid- base subject in Chemistry III. A total of 69 pre-service science teachers who took General Chemistry III course in the fall semester of 2010-2011 academic year in the Department of Science Education at Pamukkale University was participated study. A control 1 group, experimental group and control 2 group were employed in the study. In this study, there were 22 pre-service science teachers in experimental group and were 22 preservice science teachers in control 1 group and were 25 pre-service science teachers in control 2 group. Laboratory instruction designed based on “Predict-Observation-Explain” (POE) strategy was applied in experimental grup and control 2 grup and a verification laboratory approach was applied in control 1 grup over a period of six weeks. Acid and Base Concept Test (ABCT) and Science Process Skills Test (SPST) were applied for data collection from pre-service science teachers. Acid and Base Conception Test (ABCT) and Science Process Skills Test (SPST) were addministered to control 1 grup and experimental grup as a pre-test and were given all groups as a post-test. Data analyzed using indepented t-test. Results of the analyses showed that activities preparing with laboratory instruction designed based on “Predict-Observation-Explain” (POE) strategy on pre-service science teachers’ on conceptual achievement was positive significant, science process skills was not positive significant. |
URI: | https://hdl.handle.net/11499/1436 |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Hakan Özdemir.pdf | 3.21 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
330
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
654
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.