Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/1457
Title: Ekoloji temelli çevre eğitiminin okulöncesi dönemde çevre bilinci gelişimine katkısı
Authors: Çakır, Özgül
Keywords: Okulöncesi Dönem Çocukları
Çevre Eğitimi
Okul Dışı Eğitim
Ekoloji
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu araştırma doğa deneyimine dayalı olarak yürütülen çevre eğitimi programının okulöncesi dönemde çocukların çevre bilinci gelişimine katkılarını konu almaktadır. Bu doğrultuda bireylerin çevreyi, doğayla girecekleri doğrudan etkileşimlerle derinliğine kavramalarını ve çevresel değerleri içselleştirmelerini sağlamalarını temel alan ''ekoloji temelli çevre eğitimi yaklaşımı'' öne çıkmaktadır. Araştırma, ekoloji temelli çevre eğitiminin okulöncesi dönemde çevre bilinci gelişimine katkısını incelemek için tek grup ön-test ve son-test deneysel araştırma modeline dayalı olarak yürütülmesiyle gerçekleştirilmiştir. Çalışma, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Denizli ili Merkezefendi ilçesinde bağımsız anaokuluna devam eden 69 öğrenci ile sürdürülmüştür. Araştırmada veriler Ogelman,Gülay tarafından uyarlanan '' (CATES-PV) Okul Öncesi Çocukların Çevreye Karşı Tutumları Ölçeği'' kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonucunda, uygulamaya katılan öğrencilerin çevresel yönelik sorumlu davranış eğilimlerinin arttığı belirlenmiştir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/1457
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Özgül Çakır.pdf11.98 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Onay.pdf166.7 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

488
checked on Jan 21, 2025

Download(s)

1,162
checked on Jan 21, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.