Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2037
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKeçer, Fatma-
dc.contributor.editorMuammer Kunt-
dc.date2017-06-19en_US
dc.date.accessioned2017-09-26T12:34:49Z
dc.date.available2017-09-26T12:34:49Z
dc.date.issued2017-07-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/2037-
dc.description.abstractBu çalışmada okul müdürlerinin tutum ve davranışlarının öğretmen motivasyonu üzerine etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Denizli İli Bekilli İlçesinde görev yapan 68 öğretmen araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre, öğretmenlerin okul müdürlerinin tutumlarına ilişkin motivasyonlarıyorumlanmıştır. Araştırma, genel tarama modeli esas alınarak yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak, Kocabaş&Karaköse (2010) tarafından geliştirilen “Okul Müdürlerinin Tutum ve Davranışlarının Öğretmenlerinin Motivasyonuna Etkisi” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin okul ve yöneticilere ilişkin motivasyonları cinsiyet, yaş ve branş değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Diğer yandan öğretmenlerin okul ve yöneticilere ilişkin motivasyonları hizmet yılı ve görev yaptıkları öğretim kademesine göre farklılık göstermektedir. (0-5) yıl hizmet süresine sahip olanların ve ortaokul kademesinde görev yapan öğretmenlerin daha fazla motivasyon puanlarına sahip olduğu saptanmıştır. Bu durum yönetici tutum ve davranışlarından kaynaklandığı ifade edilebilir.en_US
dc.description.abstractInthisstudy, it wasaimedtodeterminetheeffect of attitudesandbehaviors of schoolprincipals on teachermotivation. Forthispurpose, 68 teachersworking in Denizli Ilı Bekilli Districtwereincluded in theresearch. Accordingtotheresultsobtained as a result of theresearch, themotivations of theteachersabouttheattitudes of theschoolprincipalsareinterpreted. Theresearchwasbased on the general screening model. As an instrument of datacollection, "Motivation of Teachers' AttitudesandBehaviors of School Principals" developedby Kocabaş &Karaköse (2010) wasused. As a result of theresearch, motivations of teachersaboutschoolandmanager do not Show anysignificantdifferenceaccordingtogender, age and branchvariables. On theotherhand, teachers' motivations for school and manager differaccording to years of service andthelevel of teachingtheyareworking on. (0-5) years of service and teachers working at secondaryschoollevelhavemoremotivation scores. This can be said to be duetomanagerialattitudesandbehaviors.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectTutum ve Davranışen_US
dc.subjectİlköğretim ve Ortaöğretimen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectAttitude and Behavioren_US
dc.subjectPrimaryand Secondary Educationen_US
dc.titleİlköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan okul müdürlerinin tutum ve davranışlarının öğretmen motivasyonu üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of attıtude and motıvatıon of school dırectors on teacher's motıvatıon durıng prımary and secondary educatıonen_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid159304-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fatma Keçer.docx183.96 kBMicrosoft Word XMLView/Open
Fatma Keçer onay.pdf330.25 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

40
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

174
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.