Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2042
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSarıkoyuncu, Bilal-
dc.contributor.editorZeynep Meral Tanrıöğen-
dc.date2017-07-17en_US
dc.date.accessioned2017-09-26T12:53:45Z
dc.date.available2017-09-26T12:53:45Z
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/2042-
dc.description.abstractBu çalışmada çok programlı liselerin meslek bölümü öğrencilerinin fizik dersine ilişkin düşünceleri ve fizik dersindeki başarılarını olumsuz etkileyen faktörlerin öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi incelenmiştir. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın evreni, 2016–2017 eğitim-öğretim yılı Denizli ili Serinhisar ÇPAL lisesinde meslek bölümünde öğrenim gören 10. Sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Öğrencilerin tamamına (76 öğrenci) ulaşılmış ancak anket sorularının tamamını yanıtlayan 60 öğrenciden veriler toplanmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı Fizik Dersi Tutum Ölçeğidir. “Okumakta olduğunuz programı seçmenizde sizi yönlendirenlere” bakıldığında en fazla katılımın “kendi isteğimle”, “Ailem” ve “Öğretmenlerim ve Okul Rehberlik Servisi” şeklinde görüş bildirdikleri tespit edilmiştir. “Fizik dersinde laboratuvar sınıf içi etkinliklere katılma durumuna” ilişkin en fazla katılımcının “Ara sıra katılıyorum” ve “Çoğu zaman katılıyorum” şeklinde görüş bildirdiği görülürken “Hiç katılmıyorum” ve “Her zaman katılıyorum” şeklinde görüş bildiren hiç öğrencinin olmadığı görülmüştür. “Fizik dersinde öğrenci başarısını olumsuz yönde etkileyen faktörler” ilişkin öğrencilerin verdiği cevaplara bakıldığında en fazla katılımcının “Fizik dersinde kullanılan matematiksel işlemleri yapmakta yetersizim” şeklinde cevap verdiği görülürken bunu “Ortaokulda fen ve teknoloji dersinden temelim zayıf, Fizik dersinde sınıf içi etkinliklere katılmıyorum ve Fizik dersinde işlenilen konular karmaşık ve soyut olması”, “Kendimi derse veremiyorum” şeklinde görüş belirttikleri görülmüştür. Denizli Serinhisar Hakkı Gökçetin Çok Programlı Anadolu Lisesi Meslek Bölümü onuncu sınıf öğrencilerinin fizik dersindeki başarılarını olumsuz etkileyen faktörlerin öğrencilerin öğrenim gördükleri bölümlere göre değişmediği tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFizik Dersien_US
dc.subjectMeslek Liselerien_US
dc.subjectÇok Programlı Anadolu Lisesien_US
dc.titleÇok programlı liselerin meslek bölümü öğrencilerinin fizik dersine ilişkin düşünceleri ve fizik dersindeki başarılarını olumsuz etkileyen faktörlerin öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesien_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid47488-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bilal Sarıkoyuncu.docx302.29 kBMicrosoft Word XMLView/Open
Bilal Sarıkoyuncu onay.PDF105.91 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

76
checked on May 27, 2024

Download(s)

38
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.