Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2124
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzkulak, Hatice-
dc.contributor.editorFatma Çobanoğlu-
dc.date2017-10-24en_US
dc.date.accessioned2017-10-24T10:36:50Z
dc.date.available2017-10-24T10:36:50Z
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/2124-
dc.description.abstractCumhuriyet’in kuruluşundan günümüze kadar eğitim alanında gerçekleştirilen bütün önemli hamlelere karşın, örgün eğitimin toplumun tüm katmanlarına ulaşamadığı görülmektedir. Bu nedenle, Cumhuriyet’in kuruluşundan günümüze halk eğitimi ve halk eğitim merkezleri sistemin eksikliklerinin giderilmesinde önemli bir fonksiyona sahiptir. Araştırmada, planlı dönem ve planlama sonrası dönem olarak analiz edilen halk eğitim merkezlerinin ilk dönemi okuma-yazma seferberliği ve ulusal entegrasyon politikaları için işlevsel olurken, ikinci dönemi ise sanayileşme ve güncel ihtiyaçlar doğrultusunda şekillenmiştir. Bugün halk eğitimine ayrılan bütçe MEB'in toplam bütçesinin %5'idir ve bu da bu merkezlerin önemli problemlerle karşı karşıya kalması sonucunu doğurmaktadır.en_US
dc.description.abstractAlthough successfull results of public education movement in era of Republic of Turkey, formal education couldn't reach to all overlays of society, as it seen. Therefore, public education and public education centers have very important functions to make up the defecencies of the system since founding of Republic of Turkey. In this research, public education centers had been analyized in the light of two periods which are planned- period and post-planned period. In the planned period, it has writing-reading and entegration to nation functions, secondly in the post-planned period it changed according to industraliztion of Turkey and recent needs. Today, seperated budget for public education movement is just 5% of total budget of Ministry of Education and therefore those centers are facing important problems.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYaşamboyu Öğrenimen_US
dc.subjectHalk Eğitimien_US
dc.subjectYaygın Eğitimien_US
dc.subjectHalk Eğitim Merkezien_US
dc.subjectLifelong Learningen_US
dc.subjectPublic Educationen_US
dc.subjectNon-Informal Educationen_US
dc.subjectPublic Education Centreen_US
dc.titleCumhuriyet’ten günümüze halk eğitim merkezlerinin gelişimien_US
dc.title.alternativeDevelopment of public education centers from the foundation of Turkish Republic to presenten_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid41670-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeReport-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hatice Özkulak.docx148.82 kBMicrosoft Word XMLView/Open
Hatice Özkulak onay.pdf580.65 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

66
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

272
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.