Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2443
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorNesrin Yağcı-
dc.contributor.authorÖztop, Mücahit-
dc.date2018-01-26en_US
dc.date.accessioned2018-02-19T08:31:56Z
dc.date.available2018-02-19T08:31:56Z
dc.date.issued2018-01-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/2443-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı sağlıklı gençlerde fiziksel aktivitenin akademik öz yeterliğe etkisini incelemektir. Çalışmaya toplam 702 (335 erkek; 367 kadın) sağlıklı üniversite öğrencisi dâhil edilmiştir. Katılımcıların yaş ortalamaları 21,29±1,69 yıldır. Katılımcıların akademik öz yeterlik seviyelerini değerlendirmek için Akademik Öz Yeterlik Ölçeği (AÖYÖ) kullanılmıştır. Katılımcıların fiziksel aktivite düzeyleri ölçmek için Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi (UFAA) Kısa Form’u kullanılmıştır. Elde edilen fiziksel aktivite verileri sonucuna göre katılımcılar Yüksek Fiziksel Aktivite Profili (Grup I), Orta Fiziksel Aktivite Profili (Grup II) ve Düşük Fiziksel Aktivite Profili (Grup III) olarak üç gruba ayrılmıştır. Sonuçlar, üç grup arasında akademik öz yeterlik seviyelerinin Grup I lehine anlamlı derecede farklılık olduğunu göstermiştir (p<0,0001). Bu çalışmanın sonuçları fiziksel aktivite düzeyi yüksek bireylerin akademik öz yeterliklerinin, fiziksel aktivite düzeyi orta ve düşük bireylerden yüksek olduğunu ortaya koymuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine how physical activity level impact academic self-efficacy in healthy young subjects. A total of 702 (335 male, 367 female) healthy university students were included in the study. The average age of the sample was 21.29 ± 1.69 years. The Academic Self-Efficacy Scale (ASES) was used to assess academic self-efficacy level of the subjects. The Short Form of the International Physical Activity Questionnaire (IPAQ) was used to describe physical activity level. All the subjects just evaluated in this study were divided into three groups according to the their IPAQ scores: High Physical Activity Profile (Group I); Moderate Physical Activity Profile (Group II); Low Physical Activity Profile (Group III). The results obtained from this study showed that there were significant diffirences in terms of ASES scores among the three groups. The subjects in Group I had higher scores in ASES compared to the other two groups (p <0.0001). The findings of this study indicate that the level of academic self-efficacy of individuals with high physical activity level is higher than those with moderate or low physical activity level.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectFiziksel Aktiviteen_US
dc.subjectAkademik Öz Yeterliken_US
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.subjectPhysical Activityen_US
dc.subjectAcademic Self-Efficacyen_US
dc.subjectAcademic Achievementen_US
dc.titleSağlıklı gençlerde fiziksel aktivite düzeyinin akademik öz yeterliğe etkisien_US
dc.title.alternativeImpact of physical activity level on academic self-efficacy in healthy young subjectsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid247932-
dc.authorid47242-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid501512en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
crisitem.author.dept16.01. Physiotherapy and Rehabilitation-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mücahit ÖZTOP.pdf1.34 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

174
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

690
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.