Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/2487
Title: | Ortaokullarda çalışan okul yöneticileri ile öğretmenler arasında yaşanan iletişim sorunlarına ilişkin yönetici algıları (Denizli ili Merkezefendi ilçe örneği) | Authors: | Atik, Mehmet Ali | Keywords: | Okul Yöneticisi Öğretmen Denizli İletişim Sorunlar |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu çalışmada Denizli ili Merkezefendi ilçesinde ortaokullarda çalışan okul yöneticileriyle öğretmenler arasında yaşanan iletişim sorunlarına ilişkin yönetici algıları ve görüşleri incelenmiştir. Bu amaçla, söz konusu ortaokullarda çalışan okul yöneticileri ile öğretmenler arasında yaşanan iletişim sorunlarını yöneticilerin nasıl algıladıkları ve bunun farklı değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığına bakılmıştır. Araştırmada “betimsel nitelikte tarama tekniği” kullanılmıştır. Araştırmanın evreni 2015–2016 eğitim-öğretim yılı Denizli ili Merkezefendi ilçesinde ortaokullarda çalışan okul yöneticilerinden oluşmaktadır. Söz konusu evrendeki 44 okul müdürü ve 83 müdür yardımcısına ulaşılarak ölçeği eksiksiz dolduran 37 okul müdürü ve 43 müdür yardımcısı olmak üzere toplam 80 okul yöneticisinden veriler toplanmıştır. Araştırmanın verileri, Ersoy (2006) tarafından geliştirilen “Yönetici-Öğretmen Değerlendirme Anketi” aracılığıyla toplanmıştır. Anket sorularının analizinde istatistiksel yöntemlerden referans dağılımları, korelasyon, t-testleri kullanılmıştır. Araştırmada; katılımcıların çoğunluğunun erkek, 15 yıl üzerinde kıdeme sahip ve lisans mezunu olduğu görülmüştür. Denizli ili Merkezefendi ilçesinde ortaokullarda çalışan okul yöneticileri ile öğretmenler arasında yaşanan iletişim sorunlarına ilişkin yönetici algılarının “Yöneticiler, sözlü ve yazılı mesajları öğretmenlere zamanında ulaştırırlar.” önermesine “Her zaman” şeklinde en yüksek derecede katılım gösterirken, “Yönetici ve öğretmenler, iletişim sırasında kendilerini birbirlerinin yerine koyarak, anlamaya çalışırlar.” ve “Yönetici ve öğretmenler ders dışı sosyal içerikli toplantılarda bir araya gelirler.” önermelerine ise “Çoğu zaman” şeklinde en düşük düzeyde katılım gösterdikleri tespit edilmiştir. Genel ortalamanın ise “Çoğu Zaman” düzeyinde olduğu görülmüştür. Buradan hareketle yöneticilerin öğretmenlerle yaşadıkları iletişim sorunlarına ilişkin algılarının “Çoğu zaman” düzeyinde olduğu iletişimle ilgili olumsuz olarak sorun ve sıkıntı yaşamadıkları ve olumlu düşündükleri yargısına ulaşılmıştır. Ayrıca okul yöneticilerinin öğretmenlerle yaşanan iletişim sorunlarına ilişkin algılarının cinsiyet, kıdem ve branş değişkenlerine göre farklılık göstermezken eğitim düzeyine değişkenine göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/2487 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Mehmet Ali Atik.pdf | 385.3 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open | |
Mehmet Ali Atik onay.pdf | 327.69 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
98
checked on Mar 4, 2025
Download(s)
238
checked on Mar 4, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.