Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2494
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGünay, Ethem-
dc.contributor.editorAbdurrahman Tanrıöğen-
dc.date2018-01-17en_US
dc.date.accessioned2018-03-05T06:47:18Z
dc.date.available2018-03-05T06:47:18Z
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/2494-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin moral düzeylerine etki eden müdür davranışlarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Yapılan bu araştırmaya Denizli ili Pamukkale ilçesinde görev yapan 10 ortaokul öğretmeni katılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen, açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde “ betimsel analiz” yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin moral düzeylerine etki eden okul müdürü davranışlarının bulgularına ulaşılmıştır. Ortaokul öğretmenleri; okul müdürlerinin iletişim stillerinin, liderlik türlerinin, fiziki ortamların düzenlenmesinin, karara katılmalarının, değerlendirmede ve görev dağılımlarında kendilerine adil davranılmasının, okuldaki çatışmaların çözülmesinin, kendilerine sorumluluk verilmesinin moral düzeylerini etkilediğini belirtmişlerdir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine the principal behaviors affecting the morale levels of teachers working in secondary schools. Ten middle school teachers who is currently working in Pamukkale district of Denizli province participated in this research. The data were collected through a semi-structured interview form developed by the researcher. In the analysis of the data, "descriptive analysis" method was used. In the study the following findings were obtained: communication styles, leadership styles, the organization of physical environments, their participation in the judiciary, their fair treatment of evaluation and distribution of duties, resolving the conflicts in the school, giving them responsibility.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.titleOrtaokul öğretmenlerinin moral düzeylerini etkileyen müdür davranışlarıen_US
dc.title.alternativePrincipal behaviors affecting the morale level of secondary school teachersen_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid9461-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ethem Günay.pdf318.34 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

76
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

54
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.