Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/2497
Title: | Öğretmenlerin okul müdürlerinden bekledikleri liderlik davranışları | Authors: | Akşit, Çağlar | Keywords: | Liderlik Öğretmen Görüşü Etkili Okul Yönetimi |
Abstract: | Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin okul müdürlerinden bekledikleri liderlik davranışlarının belirlenmesidir. Çalışmada bu amaç doğrultusunda nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen yapılandırılmış bir görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler temalara indirgenerek incelenmiştir. Araştırma bulguları, gelecekte okulların yönetiminde temel faktör olan müdürlerin yüksek donanıma sahip olması gerektiğini göstermiştir. MEB’in ilgili birimleri iyi bir planlama yaparak okul müdürlerinin yetiştirilmesinde standartların belirlenerek uygulamaya konulması gerektiği önerisinde bulunulmuştur. Nitelikli müdürlerin yetiştirilmesi amacıyla üniversiteler ile MEB’in işbirliği yaparak okul müdürleri liderlik alanlarına ilişkin liderlik standartlarını belirlenmesi gerekmektedir. Sonuç olarak okul müdürlerinin yetiştirilmesine yönelik Türkiye’nin kendi özellik ve koşullarına odaklı özgün bir okul müdürü yetiştirme modeli tasarlanması gerektiği söylenebilir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/2497 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Çağlar Akşit.docx | 210.14 kB | Microsoft Word XML | View/Open | |
Çağlar Akşit onay.pdf | 289.12 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
142
checked on Mar 4, 2025
Download(s)
108
checked on Mar 4, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.