Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/2514
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Yılmaz, Yıldırım | - |
dc.contributor.editor | Şükran Tok | - |
dc.date | 2018-02-06 | en_US |
dc.date.accessioned | 2018-03-05T07:55:14Z | |
dc.date.available | 2018-03-05T07:55:14Z | |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/2514 | - |
dc.description.abstract | Tüm alanlarda olduğu gibi eğitim alanında da yapılan faaliyetlerin denetilmesi ilgili kurumun işleyişi, devamlılığı ve aksayan yönlerin düzeltilmesine katkı sağlar. Eğitim alanında temel eğitim kurumları okullardır. Okulların yönetim, öğretmen ve öğrenci olmak üzere üç temel ayağı vardır. Okuldaki düzenin ve işleyişin sağlıklı ve etkili olabilmesi için okul idarecileri sorumludur. Milli eğitim bakanlığı, öğretmenleri ilk denetleme görevini okul yöneticilerine vermiş ve denetimin nasıl yapılması gerektiği ile ilgili değerlendirme ölçütlerini oluşturmuştur. Bu araştırmanın amacı, okul öncesi, ortaokul ve ortaöğretim kurumlarında görev yapmakta olan okul müdürlerinin ders denetimleri ile ilgili yönetici ve öğretmen görüşlerini belirlemektir. Bu araştırma, okul müdürlerinin ders denetimleri ile ilgili öğretmen ve yönetici görüşlerini belirlemeye yönelik tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Denizli ili Acıpayam ilçesindeki ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim düzeyi okullarda çalışan gönüllü öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmaya gönüllü ve istekli olarak katılmayı kabul eden 220 öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı, Fırıncıoğulları Bige (2014) tarafından geliştirilen öğretmenin sergilemesi beklenilen özellikleri içeren planlama, sınıf içi iletişim-yönetim ve sınıf içi etkinlikler olmak üzere üç boyutta 42 maddeden oluşmaktadır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma ve değişkenler arasındaki farklıları belirlemek için ise t-testi ile tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Okul müdürlerinin ders denetimleri ile ilgili öğretmen ve yönetici görüşleri, planlama boyutunda cinsiyet değişkeninde, branşa göre her üç boyutta, en son mezun oldukları eğitim kurumuna göre sınıf yönetimi ve iletişimi ile sınıf içi etkinlikler ve öğrenciyi yönlendirme boyutlarında ve okul müdürlerinin ders denetimleri için ayırdıkları süreye göre, sınıf yönetimi ve iletişim boyutlarında anlamlı bir farklılık göstermektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okul Müdürü | en_US |
dc.subject | Ders Denetimi | en_US |
dc.subject | Kliniksel Denetim | en_US |
dc.subject | Öğretmen Görüşü | en_US |
dc.subject | İlkokul | en_US |
dc.title | Okul müdürleri tarafından ders denetimi yapılmasına ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.authorid | 45872 | - |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairetype | Report | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Yıldırım Yılmaz.pdf | 2.59 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Yıldırım Yılmaz onay.pdf | 410.36 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
146
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
5,014
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.