Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2547
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAksel, İbrahim-
dc.contributor.authorTemeloğlu, Esma-
dc.date2018-01-18en_US
dc.date.accessioned2018-03-13T11:34:46Z-
dc.date.available2018-03-13T11:34:46Z-
dc.date.issued2018-01-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/2547-
dc.description.abstractBu çalışma, Hemşirelik öğrencilerinin duygusal zekâları ile problem çözme becerisi arasındaki ilişkiyi incelemektir. Hemşirelik öğrencilerinin duygusal zekâ ve problem çözme becerisini belirlemek üzere çalışmaya katılmayı kabul eden 200 hemşirelik öğrencisi üzerinde tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Veriler anket formu ve Duygusal Zekâ Değerlendirme Ölçeği, Problem Çözme Becerisi ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde Geçerlilik güvenilirlik testi, faktör analizi, ortalama ve aradaki ilişkiyi ölçmek için pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda Problem Çözme Becerisi ile Duygusal Zekâ arasında pozitif yönlü güçlü bir ilişki çıkmıştır. Hemşirelik öğrencilerinin duygusal zekâları arttıkça problem çözme becerileri de paralel olarak artmaktadır. Yapılan değerlendirmeler sonucunda yoğun ve stresli ortamlarda görev yapan sağlık çalışanlarının, duygusal zekâ ve problem çözme becerilerini artırmaya yönelik programlar bir an önce sağlık kurumlarında yapılan hizmet içi eğitimlerde yerlerini almalıdır. Hemşirelik mesleğine başlamadan önce okullarda bu konular ile ilgili eğitimler verilmelidir.en_US
dc.description.abstractThis study examines the relationship between nursing students’ emotional intelligent and problem solving skills. The study was made descriptively on 200 nursing students who agreed to work to determine the emotional intelligence and problem-solving skills of nursing students. Data was collected by The questionnaire form, the emotional intelligence scale and problem solving skill scale. Validity realibility test, factor analysis, mean was used in the analysis of data. Pearson correlation was used to measure the interrelation. As a result of the research, there was a positive correlation between the problem solving ability and emotional intelligence. As the emotional intelligence of nursing students increases, there is a parallel increase in problem solving skills. As a result of the evaluations, programs aiming to increase the emotional intelligence and problem solving skills of health professionals working in intense and stressful environments should take place in the inservice trainings in health institutions as soon as possible. Before the nursing profession begins, trainings about these subjects should be given to the schools.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDuygusal Zekâen_US
dc.subjectProblem Çözme Becerisien_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectEmotional Intelligenceen_US
dc.subjectProblem Solving Skillen_US
dc.subjectNurseen_US
dc.subjectStudentsen_US
dc.titleDuygusal zekâ ile problem çözme becerisi arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeRelationship between emotional intelligence and problem solving skillsen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ESMA TEMELOĞLU.pdf2.79 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

342
checked on May 27, 2024

Download(s)

812
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.