Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2565
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHaşıloğlu, Selçuk Burak-
dc.contributor.authorEğit, Selen-
dc.date2018-02-15en_US
dc.date.accessioned2018-03-13T12:32:48Z-
dc.date.available2018-03-13T12:32:48Z-
dc.date.issued2018-01-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/2565-
dc.description.abstractÇalışmanın ilk bölümünde, satın alma karar süreci, küresel eğilim, etnosentrizm, küresel kimlik ile küresel markalara karşı tutum konuları ele alınmış olup, yazından örneklerle derin bir biçimde takdim edilmiştir. İkinci bölümde ise İzmir ilinde gerçekleştirilen bir anket uygulaması detayları ve sonuçları paylaşılmıştır. Sonuç olarak Türk ve Yabancı uyruklu tüketicilerin küresel tüketim eğilimlerinin, etnosentrizm eğilimlerinin satın alma kararlarını farklı şekilde etkilediği ortaya konmuştur.en_US
dc.description.abstractPurchasing decision making process, global orientation, ethnocentricism and global identity are thoroughly discussed in the first chapter of the study. In chapter two, a survey that is filled in by local and foreign consumers, is enclosed. The details and results of this survey are presented in this chapter. Finally, it is discovered that global consumer orientation and ethnocentrism orientation affect Turkish and foreing consumers’ purchasing decisions in a different way.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEtnosentrizmen_US
dc.subjectKüresel Tüketim Eğilimien_US
dc.subjectYerel Tüketim Eğilimien_US
dc.subjectMenşe Ülke Etkisien_US
dc.subjectYabanı Uyruklu Tüketicileren_US
dc.subjectEthnocentrismen_US
dc.subjectGlobal Consumer Orientationen_US
dc.subjectLocal Consumer Orientationen_US
dc.subjectCountry of Origin Effecten_US
dc.subjectForeign Consumersen_US
dc.titleİzmir’de yaşayan yerli ve yabancı uyruklu tüketicilerin küresel kimliklerinin marka tercihleri üzerine etkisi üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA study of the influence of local and foreign consumers residing in İzmir their global identity on attitudes toward brand choicesen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Selen EĞİT.pdf340.79 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Selen EĞİT onay.pdf
  Restricted Access
321.92 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open    Request a copy
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

102
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

98
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.