Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/25748
Title: Görsel sanatlar eğitiminde sürdürülebilirlik bağlamında ecoprınt çalışmalarının değerlendirilmesi (Pamukkale Üniversitesi örnekleminde)
Other Titles: Evaluation of Ecoprint Studies in the Context of Sustainability in Visual Arts Education (In Pamukkale University Example)
Authors: Ören Çağdaş, Nuran
Advisors: Orhun, Feryal Beykal
Keywords: Ecoprint,
sürdürülebilirlik,
ekoloji,
baskı,
sanat eğitimi
sustainability,
ecology,
printing,
art education,
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Dünyanın ekolojik dengesini sağlamak ve daha sağlıklı ürünler kullanmak ve doğa dostu olarak sanat eğitiminde sürdürülebilirlik sağlayabilmek için ecoprint çalışmaları hayatımızda olmalıdır. Bu yüzden, sürdürülebilir gelecek için güzel sanatlar eğitimi bölümlerinde ecoprint çalışmalarının sanat eğitimi alan öğrenciler için gerekliliği ve tanıtılması büyük önem taşımaktadır.Bu çalışma, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı öğrencileri ile görsel sanatlar eğitiminde sürdürülebilirlik bağlamında, ecoprint tekniğinin gerekliliğini ve uygulanabilirliğini tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Sürdürülebilirlik bağlamında ecoprint çalışmaları değerlendirilmiş, öğretmen adaylarına katkısı araştırılmıştır. Nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilen bu çalışma Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı 3. ve 4. sınıflar arasından özgün baskı dersi almış olan gönüllü sekiz öğrenci ile yürütülmüştür.Araştırmanın modeli, “durum çalışması” dır. Araştırma verileri yapılan görüşmeler, uygulama, gözlem ve dokümanlardan elde edilmiştir. Veri analizinde araştırmacının ve iki alan uzmanın görüşlerinden yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda, ecoprintin dünyada yeni uygulanmaya başlanılan bir teknik olmasından kaynaklı, yeterli bilgi ve araştırmalarının bulunmadığı tespit edilmiştir. Ecoprint konusunun öğretim programında yer almayışının yanı sıra, öğrencilerin sürdürülebilirlik farkındalıklarının yeteri kadar oluşmadığı ortaya çıkmıştır. Gelişen ve değişen dünyada, sanat anlayışı da farklılık göstermeye başlamıştır, bu bağlamda sürdürülebilir bir dünya için sanat anlayışımızı da bu yönde değiştirmek durumundayız. Bu nedenle sanat eğitimi programlarında ecoprint tekniğine yer verilmesi önerilmiştir.
In order to ensure the ecological balance of the world and to use more healthy products to provide sustainability in art education as nature-friendly, ecoprint studies should be in our lives.Therefore it would be important for the future of sustainable to give education for the art students for the necessity and introduction of ecoprint studies. This study, has been evaluated the effects and applicability of the ecoprint technique for students in workshop class in art education department of Pamukkale University. In the context of sustainability, ecoprit studies were evaluated and their contribution to prospective to the teachers was investigated. This study using qualitative research method, has been carried out with eight volunteer students, who was in eco printing workshop classes in the third and fourth grade in art education. The mode of the research is “Case Study”. The resarch data has been collected by observations, interviews and documents. In the data analysis were used the views of the researcher and opinion of the two experts. As a result of the research, ecoprinting is a technique that has been started to be applied in the world and it is observed that the existing art education in general is not sufficient in ecoprit technique and applications since it has not enough knowledge and research and therefore it is not included in the scope of art education. In addition to not being included in the curriculum of Ecoprint, students awareness of sustainability is not enough. In the developing and changing world, the concept of art has started to show a difference, in this context, we have to change our understanding of art for a sustainable world. Therefore it has been suggested to include ecoprint technique in art education programs.
URI: https://hdl.handle.net/11499/25748
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nuran Çağdaş Ören.pdf7.04 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.