Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/25774
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGörkem, Onur-
dc.contributor.authorYağcı, Kamil-
dc.contributor.authorBayram, Murat-
dc.date.accessioned2019-09-05T06:05:23Z-
dc.date.available2019-09-05T06:05:23Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationGörkem, O., Yağcı, K., & Bayram, M. (2018). The Effect of Food and Beverage Refreshments on Airline Passenger Satisfaction. 2nd International Congress of West Asia Tourism Research, 27-30 September, Van. Turkeyen_US
dc.identifier.isbn978-605-2292-64-8-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/25774-
dc.description.abstractHava yolu ulaşım sektöründe hizmet kalitesi konuk memnuniyetine ilişkin en önemli bileşenlerden biridir. Kabin içi yiyecek içecek ikramları ise hizmet kalitesinin en önemli bileşenlerinden biridir. Yiyecek içecek ikramları birçok havayolu firması için en önemli rekabet unsurlarından biri konumundadır. Bu doğrultuda kabin içi yiyecek içecek memnuniyeti ile tavsiye kararı arasındaki ilişkinin analiz edilmesi çalışmanın amacını oluşturmuştur. Araştırma verilerini skytrax.com üzerinden yapılan tüketici değerlendirmeleri oluşturmuştur. Bu doğrultuda 2017 yılı verilerine göre Avrupa’nın en iyi ilk üç hava yolu firması Lufthansa, Türk Hava Yolları ve Swiss International Air Lines firmalarının kabin içi yiyecek içecek ikramına ilişkin tüketici değerlendirmeleri ile tavsiye kararları analiz edilmiştir. Veri analizinde regrasyon, korelasyon ve varyans (ANOVA) testleri kullanılmıştır. Çalışma bulgularına göre Türk Hava Yolları’nın kabin içi ikramlar konusunda Türk mutfak lezzetlerini oldukça etkin kullandığı anlaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherParadigma Akademi Basın Yayın Dağıtımen_US
dc.relation.ispartof2. Uluslararası Batı Asya Turizm Araştırmaları Kongresien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHava yolu sektörüen_US
dc.subjectKabin içi yiyecek içecek servisien_US
dc.subjectKonuk memnuniyetien_US
dc.titleYiyecek içecek ikramlarının hava yolu yolcu memnuniyetindeki yerien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Food and Beverage Refreshments on Airline Passenger Satisfactionen_US
dc.typeConference Objecten_US
dc.authorid0000-0002-2774-7513-
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeConference Object-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept21.01. Gastronomy and Culinary Arts-
crisitem.author.dept21.04. Tour Guide Training-
crisitem.author.dept21.02. Tourism Management-
Appears in Collections:Turizm Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
E8.pdf1.2 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

64
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

26
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.