Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/25778
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKara, Mikail-
dc.contributor.authorBayram, Murat-
dc.date.accessioned2019-09-05T06:11:30Z-
dc.date.available2019-09-05T06:11:30Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationKara, M., & Bayram, M. (2013). The Effects of Turkish Soap Operas on Turkey’s Image:The Case of Sudan. 3rd Arab-Turkish Congress of Social Science. 02-04 May, Istanbul, Turkey.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/25778-
dc.description.abstractTuristler her dönem yeni deneyim ve destinasyon arayışı içinde bulunduklarından destinasyonlar, rakiplerini de dikkate alarak turistlerin bu arayışlarını kendilerine doğru yönlendirmek arzusundadırlar. Bu nedenle turistlerin dikkatini çekerek destinasyonları ziyaret etmelerini sağlamak için birçok tanıtım ve pazarlama çalışması yapılmaktadır. Özellikle destinasyonların pazarlanması aşamasında tüketicilerin zihninde olumlu bir imajın oluşturulması için birçok uygulama yapılmaktadır. Bu uygulamalarından biri de film ve dizilerdir. Film ve dizilerde yer alan destinasyonlar ve destinasyonların tarihi, kültürel ve turistik öğeleri hem mevcut hem de potansiyel ziyaretçilerin dikkatini çekmekte, turistlerin bu destinasyonlara yönelmelerini sağlamaktadır. Ayrıca film ve diziler turistlerin ilgili destinasyon hakkındaki fikirlerini etkilemekte ve ziyaret kararı verme aşamasında da önemli bir rol oynamaktadır. Türk film/dizi sektörünün gelişimi ile paralel olarak yurtdışında Türk film ve dizilerinin özellikle de Türk dizilerinin izlenmesi de artmaktadır. Bu nedenle bu çalışmanın temel amacı yurtdışında yayınlanan Türk dizilerinin Türkiye imajına etkisini ortaya çıkarmaktır. Filmlere nazaran dizilerin daha fazla olması ve daha uzun süreyle yayınlanması gibi nedenlerden dolayı bu çalışmada sadece Türk dizileri dikkate alınmıştır. Bu noktadan hareketle Türk dizilerinin yayınlandığı ülkelerden biri olan Sudan’da 01 Haziran – 05 Temmuz 2012 tarihleri arasında Türk dizilerini izleyen 314 Sudanlı’ya 24 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Elde edilen verilen SPSS istatistik analiz programı ile değerlendirilmiştir. Uluslararası litaratürde film ve dizi odaklı çalışmalar yapılmakla birlikte Türk dizilerinin algılanan Türkiye imajı üzerine etkisini ortaya koyan çalışmaların sınırlı oluşu ve bu dizilerin etkisinin henüz ortaya çıkarılmamış olması bu çalışmanın önemini artırmaktadır. Bu nedenle bu çalışmanın bu boşluğun doldurulmasında bir nebze de olsa fayda sağlayacağı ümit edilmektedir. Buna rağmen araştırmanın sadece bir ülkede yapılmış olması çalışmanın kısıtlarından birini oluşturmaktadır. İleriki araştırmalarda ülke sayısının artırılması çalışma sonuçlarının genellenmesini sağlayacaktır. Ayrıca araştırmanın sonunda uygulamaya yönelik öneriler de sunulmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartof3rd Arab-Turkish Congress of Social Scienceen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectSudanen_US
dc.subjectdestinasyon imajıen_US
dc.subjectfilm turizmien_US
dc.subjectTürk dizilerien_US
dc.titleTürk dizilerinin Türkiye imajı üzerine etkisi: Sudan örneğien_US
dc.title.alternativeThe effects of Turkish soap operas on Turkey’s image: the case of Sudanen_US
dc.typeConference Objecten_US
dc.authorid0000-0002-2774-7513-
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeConference Object-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept21.02. Tourism Management-
Appears in Collections:Turizm Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
B6.pdf188.77 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

222
checked on May 27, 2024

Download(s)

66
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.