Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/25812
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBarutçu, Süleyman-
dc.contributor.authorÜnal Adıgüzel, Deniz-
dc.date.accessioned2019-09-06T10:59:42Z
dc.date.available2019-09-06T10:59:42Z
dc.date.issued2019-07-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/25812-
dc.descriptionTez çalışması sırasında 2018SOBE007 projesinden destek alınmıştır.en_US
dc.description.abstractBu çalışma ile literatürde yer almayan sevimlilik pazarlaması kavramı tanımlanarak, sevimli ürünlere yönelik en olumlu tutuma sahip tüketicilerin kişilik tipinin belirlenmesi ve buna ek olarak bu tüketicilerin demografik profillerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma 2018SOBE007 numaralı BAP projesi kapsamında İstanbul, Ankara, İzmir ve Denizli illerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulguları sevimli ürünlere yönelik tutumda kişilik tiplerinin etkili bir faktör olduğunu bunun yanında sevimli ürünlerin kendi duygusal etkilerinin tüketiciler üzerinde etki eden önemli bir faktör olduğunu ortaya çıkarmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, the concept of cuteness marketing, which is not included in the literature, is defined and it is aimed to determine the personality type of the consumers who have the most positive attitude towards cute products and also to reveal the demographic profiles of these consumers. The research was conducted in Istanbul, Ankara, Izmir and Denizli within the scope of 2018SOBE007 numbered BAP project. The research findings revealed that personality types are an effective factor in the attitude towards cute products and that their emotional effects are an important factor affecting the consumers.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSevimliliken_US
dc.subjectSevimlilik Pazarlamasıen_US
dc.subjectKişiliken_US
dc.subjectTüketici Davranışlarıen_US
dc.subjectCutenessen_US
dc.subjectCuteness Marketingen_US
dc.subjectPersonalityen_US
dc.subjectConsumer Behavioren_US
dc.titleTüketici davranışı açısından sevimlilik pazarlaması: Kişilik tipleri ve sevimli ürünlere yönelik tutum arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeCuteness marketıng ın terms of consumer behavıor: A research on determınatıon of the relatıonshıp between personalıty types and attıtude to cute productsen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dc.authorid29101-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid585385en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeDoctoral Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept22.07. Financial Banking and Insurance-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Deniz ÜNAL ADIGÜZEL.pdf2.25 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

156
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

206
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.