Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/25916
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorİşler, Ertuğrul-
dc.contributor.authorYalçın, Nazan-
dc.date.accessioned2019-09-10T12:05:20Z-
dc.date.available2019-09-10T12:05:20Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/25916-
dc.description.abstractBu çalışmada Patrick Modiano’nun 2014 yılında yayımlanan romanının bellek çözümlemesinin yapılması amaçlanmaktadır. İncelememizde, önce belleğin genel bir tanımlamasını sonra da farklı boyutlardaki yansımalarını göstermeyi hedeflemekteyiz. Maurice Halbwachs’in bellek üzerinde yaptığı çalışmalardan yola çıkarak, romanımızın kolektif bellek ve kişisel bellek olarak iki bölümde inceledikten sonra, karakterlerin olay, yer ve zaman öğelerinin nasıl bir geçmiş sorunsalının içinde bulunduğunu ortaya çıkaracak ipuçlarını irdelemekteyiz. Böylece, toplumun bir geçmiş sorunu olduğunu vurgulayarak bunun bir unutma eylemi olduğunu ve daha sonrasında farklı ipuçları ve olaylar neticesinde istemsiz bir şekilde belleğin devreye girdiğine tanık olmaktayız. Çalışmamızda, metin içerisinde bulunan ana karakter Jean Daragane’nin geçmişiyle ilgili ortaya çıkan ve çıkarmaktan kaçındığı anıların, olaylar neticesinde geriye dönüş tekniğiyle nasıl anlatıya dönüştüğünü göstereceğiz. Anlatı boyunca, Daragane karakterinin de bir kimlik arayışında olduğunu ortaya koymaya çalışacağız.en_US
dc.description.abstractIn this study, the analysis of the memory of Patrick Modiano's novel published in 2014 is aimed at. In our review, we aim to show the transfer of memory from a general framework to different dimensions. Based on the work of Maurice Halbwachs on memory, we would like to explore two parts of our memory: collective memory and personal memory. We will also emphasize that society is a past problem, and that this is a forgetting action, and then, through different clues and events, involuntary memory comes into play. In our study, we can see that the memories of our main character Jean Daragane, which was in the text, avoided to take off and reflected on the past as a result of the events. On the return of the novel, we aim to show that our character is in search of an identity.en_US
dc.language.isofren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPatrick Modianoen_US
dc.subjectBelleken_US
dc.subjectKolektif belleken_US
dc.subjectKişisel belleken_US
dc.subjectMaurice Halbwachsen_US
dc.subjectCollectif memoryen_US
dc.subjectPersonal memoryen_US
dc.subjectMemoryen_US
dc.titleL’etude de la memoire dans Pour que tu ne te perdes pas dans le quartier de patrick modianoen_US
dc.title.alternativePatrıck Modıano’nun Pour que tu ne te perdes pas dans le quartıer romanının bellek çözümlemesien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid29992-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.languageiso639-1fr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nazan Yalçın.pdf718.11 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

182
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

486
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.