Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26053
Title: Yeniliği etkileyen unsurlar ve toplumsal refah ilişkisi
Other Titles: Relationship between the factors affect innovation and social welfare
Authors: Batmaz, Nihat
Özcan, Abdulvahap
Keywords: yenilik
Piyasa Yapısı
Firma ölçeği

Toplumsal refah
Abstract: Küreselleşme ve bilgi ekonomisi rekabet anlayışını da değiştirmiştir. Rekabette yeni yaklaşımlardan biri de yenilik rekabetidir. Yeniliğin bir rekabet aracı haline gelmesi, yeniliği etkileyen unsurları da ön plana çıkarmıştır. Piyasa yapısının rekabetçi bir piyasa veya aksak rekabet piyasası olması, firmanın büyük ya da küçük ölçekli olması ve firmanın bir ağ içinde olup olmamasına göre yenilik yapma oranı değişmekte-dir. Söz konusu bu unsurlar yeniliği etkileyerek firmaların rekabet güçlerini artırmaktayken piyasadaki bir diğer aktör olan tüketicilerin de refahı üzerinde etkide bulunmaktadır. Piyasanın aksak rekabet piyasa-sı olması veya firmanın KOBİ nitelikli olması, yenilikler üzerinde her zaman olumsuz etkisi bulunmaz-ken, tüketici refahını da olumlu etkileyebilmektedir. Firmanın ağ içinde yer alması, yeniliği olumlu etki-lerken kimi zaman toplumsal refahı olumsuz etkileyebilmektedir. Bu nedenle çalışmada, yeniliği etkile-yen unsurların neler olduğu açıklandıktan sonra yenilik ve toplumsal refah ilişkisi üzerinde durularak yeniliğin toplumsal refahı ne şekilde etkilediğinin ortaya konulması amaçlanmaktadır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/26053
ISSN: 1307-9832
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
YENİLİĞİ ETKİLEYEN UNSURLAR VE TOPLUMSAL REFAH İLİŞKİSİ.pdf649.46 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

76
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

24
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.