Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26100
Title: Yatırımcı tweetleri ile finansal getiri arasındaki asimetrik nedensellik ilişkisi: Nasdaq teknoloji sektöründe uygulama
Other Titles: The relatıonshıp between tweets of ınvestors and fınancıal returns wıth asymmetrıc causalıty: Nasdaq tech sector applıcatıon
Authors: Yavuz, Melike
Advisors: Uyar, Umut
Keywords: NASDAQ
Asimetrik nedensellik
Twitter
Duygu analizi
Asymmetric causality
Sentiment analysis
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Finansal piyasalarda hisse senedi getirilerinin çok farklı değişkenlerden etkilenmesi mümkündür. Araştırmacılar, bu değişkenlerin tespiti üzerine yarım yüzyılı aşkın süredir çalışmaktadır. Hisse getirilerini etkileyen etmenlerin belirlenmesi bankalar, portföy yönetim işletmeleri ve aracı kuruluşlar gibi yatırım kuruluşları için önem arz etmektedir. Söz konusu çalışmalarda, hisse getirisini etkileyen etmenler daha çok olay çalışması yöntemi ile incelenmiştir. Teknolojinin gelişmesi ile hisse getirileri üzerinde etki yaratabilecek bir diğer etmen olarak da sosyal medya mecralarında işletmeler hakkındaki yorumlar gösterilmektedir. Bu çalışmanın amacı, teknoloji piyasasında faaliyet gösteren işletmelerin hisse getirileri ile bu işletmeler hakkında atılan toplam, pozitif ve negatif tweetlerin arasında ilişkinin olup olmadığının incelenmesidir. Bu çalışmada, ilk önce değişkenler arasındaki nedensellik ilişkinin ne yönde olduğunun tespitini sağlayan granger nedenselik testi kullanılmış olup, daha sonra yeterli görülmeyerek pozitif ve negatif şokların farklı nedensellik ilişkilerini incelemek amacıyla asimetrik nedensellik testi uygulanmıştır. 7 Mayıs 2018 ile 12 Kasım 2018 tarihleri arasında NASDAQ Borsası’nda işlem gören Apple, Google, Amazon ve Microsoft işletmelerine ait saatlik getiri verileri ile işletme adını ya da borsa kodunu içeren pozitif, negatif ve toplam tweet sayıları kullanılmıştır. Granger nedensellik testinin sonucunda, atılan tweet sayısı ile getiri arasında Microsoft işletmesi dışında neredeyse hiçbir işletme için istatistiksel açıdan ilişki bulunamamıştır. Asimetrik nedensellik testine göre ise, granger nedensellik testinin aksine getiri serileri ile tweet sayıları arasında bir kaç tanesi dışında neredeyse hepsinde nedensellik ilişkisinin olduğu tespit edilmiştir.
It is possible that stock returns in financial markets can be affected by many different variables. Researchers have been working on the detection of these variables for more than half a century. Determining the factors affecting share returns is important for investment institutions such as banks, portfolio management enterprises and intermediary institutions. In these studies, the factors that affect the return on shares were mostly examined with the event study method. As another factor that may have an impact on the stock returns, with development of technology the comments on the enterprises in social media channels are shown. The purpose of this study is to investigate whether there is a relationship between the stock returns of the companies operating in the technology market and the total, positive and negative tweets about these enterprises. In this study, first of all, granger causality test was used to determine the direction of causality relationship between the variables. Since this test was not considered sufficient, asymmetric causality test was applied to investigate the different causality relationships of positive and negative shocks. Between May 7, 2018 and November 12, 2018, hourly return data belong to the Apple, Google, Amazon and Microsoft businesses traded on the NASDAQ Stock Exchange were used. In addition, total, positive and negative tweets containing business name or stock code were used. As a result of the Granger causality test, there was no statistically significant relationship between the number of tweets and return for almost any enterprise other than Microsoft. According to the asymmetric causality test, in contrast to the granger causality test, it was found that there was a causality relationship between the return series and the number of tweets, except for a few.
URI: https://hdl.handle.net/11499/26100
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Melike Yavuz.pdf2.93 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

128
checked on May 27, 2024

Download(s)

272
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.