Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26340
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBayram, Murat-
dc.contributor.authorBertan, Serkan-
dc.contributor.authorErtaş, Mehmet-
dc.date.accessioned2019-09-27T13:33:09Z-
dc.date.available2019-09-27T13:33:09Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationBayram, M., Bertan, S. ve Ertaş, M. (2014). Sosyal Medya Kullanıcılarının Konaklama Tesislerine Yönelik Algılamaları: Pamukkale ve Karahayıt Örneği. Uluslararası Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisi, Kış Dönemi, 3(10), 139-150.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/26340-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; Pamukkale ve Karahayıt destinasyonlarında bulunan konaklama tesislerine ait kullanıcı yorumlarının değerlendirilmesidir. Pamukkale ve Karahayıt destinasyonlarında bulunan konaklama tesislerinin tüketiciler tarafından nasıl algılandığını değerlendirmek amacıyla yapılan bu çalışmada, TripAdvisor (TA) seyahat yorum sitesinde yapılan yorumlar ele alınmış ve içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Araştırma kapsamında toplam 3.651 adet kullanıcı değerlendirmesinden 1.315 adet (%36) kullanıcı yorumu değerlendirilmiştir. Pamukkale ve Karahayıt destinasyonlarında bulunan konaklama tesisleri değerlendirmeleri incelendiğinde tüketiciler, en çok tesislerin bulunduğu yeri (konumu), ikinci sırada ise tesisin temizliğini beğenmektedirler, daha sonra sırasıyla değer (alınan hizmetle ödenen ücret arasındaki ilişki), hizmet, uyku kalitesi ve odalar boyutları gelmektedir. Tüketicilerin tesislere yönelik genel değerlendirme boyutuna yönelik yorumlarına bakıldığında ise; % 40,2’si mükemmel, % 22,7’si çok iyi, % 18,6’sı ortalama, % 10,8’si kötü ve sadece % 7,7’si berbat olarak derecelendirdiği görülmektedir. Genel değerlendirme ile değer, yer, uyku kalitesi, odalar, temizlik ve hizmet arasındaki ilişki incelendiğinde genel değerlendirmeyi en iyi açıklayan değişkenin hizmet olduğu, ikinci olarak değer, üçüncü olarak odalar, dördüncü olarak temizlik ve son olarak uyku kalitesinin geldiği görülmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherUluslararası Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKullanıcı Yorumları, Konaklama Tesisi, İnternet, Sosyal Medya, Pamukkaleen_US
dc.titleSosyal medya kullanıcılarının konaklama tesislerine yönelik algılamaları: Pamukkale ve Karahayıt örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue10en_US
dc.identifier.startpage139en_US
dc.identifier.endpage150en_US
dc.authorid0000-0003-4396-5104-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
local.message.claim2023-07-10T21:15:37.921+0300|||rp01002|||submit_approve|||dc_contributor_author|||None*
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept21.02. Tourism Management-
crisitem.author.dept21.02. Tourism Management-
crisitem.author.dept21.03. Recreation Management-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Turizm Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bayram, Bertan ve Ertaş (2014).pdf545.33 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

46
checked on May 27, 2024

Download(s)

12
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.