Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26380
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKamil Orhan-
dc.contributor.authorGüneş, Şansel Temiz-
dc.date.accessioned2019-09-30T10:21:42Z
dc.date.available2019-09-30T10:21:42Z
dc.date.issued2019-07-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/26380-
dc.description.abstractBu çalışmada çalışan memnuniyetiyle liderlik özellikleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışma hayatında çalışan memnuniyeti ve liderlik kavramı büyük bir öneme sahiptir. Çalışmaya başlamadan önce detaylı bir literatür taraması yapılmıştır. Saha çalışmasında Denizli ilindeki firmaların çalışanları değerlendirilmeye alınmıştır. Denizli ilinde sektör ayrımı yapılmadan 220 çalışana anket uygulaması yapılmıştır. Demografik verilerle birlikte üç bölüm, yirmi dokuz sorudan oluşan anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler de istatistik paket programıyla analiz edilmiştir. Yapılan araştırmanın bulgularına göre; çalışanların genel memnuniyet seviyesi pozitif ve anlamlıdır. Astların memnuniyet seviyesi arttıkça liderin de memnuniyet düzeyi artacaktır. Astlar ve liderler arasında doğru ilişki vardır. Liderlik özellikleriyle çalışan memnuniyeti arasında ise pozitif ve düşük seviyede ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bu ilişki anlamlı değildir. Lider ve astlar arasında düşük bağlantı olduğu gözlemlenmiştir. Çalışanın beklediği liderlik özellikleriyle liderin gösterdiği liderlik özellikleri arasındaki ilişkinin sonucu pozitif olarak çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, the relationship between employe satisfaction and leadership characteristics was investigated. The concept of employee satisfaction and leadership in working life is of great importance. A detailed literature review was performed before starting the study. In the field study, the employees of the firms in Denizli were evaluated. In Denizli province, 220 employees were surveyed with out any sector discrimination. A question naireconsisting of three sections and twenty nine questions was applied together with demographic data. The data were analyzed with statistical package program. According to the findings of the study, the satisfaction level of the employees is positive and meaningful. The satisfaction level of the leader will increase as the level of satisfaction of the subordinates increases. There is a correct relationship between subordinates and leaders. There is a positive and low relationship between leadership characteristics and employee satisfaction. This relationship is not meaningful. Low connection between the leader and subordinates was observed. There sult of the relationship between the leadership characteristics the employee expects and the leadership characteristics of the leader is positive.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLiderliken_US
dc.subjectÇalışan Memnuniyetien_US
dc.subjectÖrgüten_US
dc.subjectAnketen_US
dc.subjectLeadershipen_US
dc.subjectEmployee Satisfactionen_US
dc.subjectOrganizationen_US
dc.subjectSurveyen_US
dc.titleLiderlik özellikleri ile örgütlerde çalışan memnuniyeti arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between leadership characteristics and employee satisfaction in organizationsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid0000-0002-0232-5306-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid586829en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Şansel Temiz Güneş.pdf999.38 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

90
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

1,172
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.