Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26381
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTanrıöğen, Abdurrahman-
dc.contributor.authorŞen, Abdullah-
dc.date.accessioned2019-09-30T10:24:16Z-
dc.date.available2019-09-30T10:24:16Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11499/26381-
dc.description.abstractİnsan yaşamında önemli bir konuma sahip olan eğitimin sürekliliği ve niteliği, ülkemiz açısından çok önemlidir. Bu araştırmada Hakkı Dereköylü Güzel Sanatlar Lisesi Öğrencilerinin alan dışı ve alan derslerine bakış açıları ele alınmıştır. Bakış açılarını etkileyen faktörler ve bu faktörlerin ders başarılarına etkisi araştırılmıştır. Öğrencilerin derslere olan bakış açılarının derslerdeki başarılarını olumlu veya olumsuz etkilediği görülmüştür. Okulumuza her yıl müzik ve resim alanlarında öğrenim görmek üzere 30 resim alan öğrencisi ve 30 müzik alan öğrencisi alınmaktadır. Öğrencilerimiz alan dersleri ve diğer lise müfredatında bulunan alan dışı dersler olarak tanımladığımız dersleri görmektedirler. Alan dışı derslerde öğrencilerimizin bariz bir başarı sorunu yaşadıkları tespit edilmesi üzerine konu hakkında araştırma yapma gereksinimi doğmuştur. Güzel sanatlar liseleri, öğrencilere güzel sanatlarla ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmayı ve güzel sanatlar alanında nitelikli insan yetiştirilmesine kaynaklık etmeyi amaçlamaktadır. Güzel sanatlar liselerinin müfredatları sadece güzel sanatlar alan derslerinden ibaret olmaması diğer liselerin bünye bulunan derslerinde öğrencilere okutulması öğrencilerin yaşıtlarına göre daha fazla sayıda ve çeşitlilikte ders okumalarını sağlamaktadır. Öğrenciler bu derslerden alanla ilgisi olmadığını düşündükleri derslere karşı olumsuz bakış açıları geliştirdikleri ve bu derslerde başarılarının istenilen seviyelerde olmadığı tespit edilmiştir. Bu araştırmaya Denizli ilinin Merkezefendi ilçesindeki Hakkı Dereköylü Güzel sanatlar Lisesinin 50 öğrencisi katılmış ve elde edilen verilere göre araştırma şekillenmiştir. Öğrencilerle görüşme yöntemi ile belirlenen 8 alt problem soru olarak sorulmuş elde edilen veriler yorumlanmıştır.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSanat Eğitimitr_TR
dc.subjectGüzel Sanatlar Lisesitr_TR
dc.subjectAlan Dışı Derstr_TR
dc.titleHakkı dereköylü güzel sanatlar lisesi öğrencilerinin alan dışı derslere bakış açıları-
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTez-
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Abdullah Şen (Tezsiz) proje.pdf519.93 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

798
checked on Aug 9, 2024

Download(s)

70
checked on Aug 9, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.