Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26726
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKamil Orhan-
dc.contributor.authorDalkılıç, Rabia Asya-
dc.date.accessioned2019-10-08T10:44:25Z-
dc.date.available2019-10-08T10:44:25Z-
dc.date.issued2019-07-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/26726-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı okul öncesinden üniversiteye kadar olan farklı yaş gruplarında toplumsal cinsiyet algısının olup olmadığını, annenin çalışma durumu ile anne ve babanın nitelik gerektiren işlerde çalışmasının toplumsal cinsiyet algısında bir farka yol açıp açmadığını, okul öncesinden üniversiteye kadar alınan eğitimin toplumsal cinsiyet algısında bir değişim sağlayıp sağlamadığını, katılımcıların algı kapasitesine göre farklı teknikler ile araştırmaktır. Bu teknikler okulöncesi ile ilkokul çağındaki katılımcılara konu ile ilgili resim yaptırmak, ortaokul çağındaki katılımcılara konu ile ilgili resimler göstererek yorum yapmalarını sağlamak, lise çağındaki katılımcılara konu ile ilgili hikaye yazdırmak ve üniversite çağındaki katılımcılara metafor yöntemi kapsamında konuyla ilgili benzetmeler yaptırmak biçiminde sıralanmaktadır. Çalışma sonucunca okul öncesi çağındaki kız çocuklarının daha az geleneksel algıya sahipken, diğer grupların erkek katılımcıları daha az geleneksel toplumsal cinsiyet algısını taşıdığı sonucuna ulaşılmıştır. Okul öncesinden lise çağına kadar olan katılımcıların aile içinde görev ve sorumlulukların paylaşılmasından etkilendiği ve daha esnek bir yaklaşıma sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Annesi ve babası nitelik gerektiren işlerde çalışan katılımcıların ev içinde daha fazla paylaşım içinde bulunduğu tespit edilmiştir. Dolayısıyla annesi ile babası nitelik gerektiren işlerde çalışan katılımcıların daha esnek bir toplumsal cinsiyet algısına sahip olduğu söylenebilmektedir. Aldıkları eğitimin ise bu noktada önemli bir katkısı bulunmamaktadır. Üniversite çağındaki katılımcıların ise diğer yaş gruplarındaki katılımcılara göre daha esnek ve geleneksel ile eşitlikçi yaklaşımın arasında bir düşünceye sahip oldukları görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to research using different techniques according to the perception capacity of the participants, to prove that whether or not there is a gender perception of the society in the different age groups of people from prior to school all the way to University, Whether or not it creates a difference in gender perception of society depending on the mothers working conditions or both parents working in qualified jobs, or the education provided since before the school all the way to the university can provide a change in the society’s gender perception. These techniques are provided in the following order. The participant age group of before schooling to elementary asked to draw about the topic, middle school age group participants were shown pictures and asked to comment, high school age group participants were asked to write about the topic, university age group participants were asked to compare by using the metaphor method. At the end of the study we have reached the conclusion of while the girls before schooling age have less traditional perception all the male participants of the other age groups have less of the traditional gender perception. We have concluded that because of the shared responsibilities at home given to the pre-schooling to the high school age group are influenced and they obtain a more flexible approach. Another conclusion is that the participants whose parents are working in qualified positions, were more able to share in the home environment. As a result of this we can say that if the parents of the participants are working in qualified positions, they have a more flexible gender perception. Their education level has no importance at this point. University participants when compared to all other age groups thinks anywhere between more flexible and traditionally equal approach.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAtaerkil sistemen_US
dc.subjectToplumsal cinsiyeten_US
dc.subjectFarklı yaş gruplarıen_US
dc.subjectToplumsal cinsiyet rolleri algısıen_US
dc.subjectPatriarchal systemen_US
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectDifferent age groupsen_US
dc.subjectPerception of social gender rolesen_US
dc.titleFarklı yaş gruplarında toplumsal cinsiyet rolleri algısının yansıması: denizli örneğien_US
dc.title.alternativeReflection of gender roles perception in different age groups: Denizli caseen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid0000-0002-0232-5306-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid568764en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rabia Asya Dalkılıç.pdf10.18 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

274
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

988
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.