Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26753
Title: Küresel rekabetin sunduğu fırsatlar ve tehditler bağlamında kobilerde stratejik yenilik yönetimi swot analizine dayalı kuramsal bir değerlendirme
Authors: Akgemci, Tahir
Öğüt, Adem
Ay Tosun, Mevhibe
Keywords: Stratejik Yenilik Yönetimi
KOBİ
Strategic Innovation Management
Publisher: S.Ü. İİBF
Abstract: Küresel rekabet sisteminde işletmeler ürün ve hizmet sundukları pazarlarda daha iyi müşteri değeri yaratarak rakipleri karşısında çok farklı araçlar ve yöntemlerle rekabet üstünlüğü elde etmeye çalışmaktadırlar. Pazarda rakiplere karşı fiyat ve kalite üstünlüğü oluşturmak ya da müşteri isteklerine hızlı ve güvenilir cevaplar vermek bu araç ve yöntemlerden bazılarıdır. Dünya ekonomisi dikkate alındığında işletmelerin %95’ini oluşturan KOBİ’lerin büyük işletmelerle kıyaslandıklarında bazı avantaj ve dezavantajlara sahip oldukları bilinmektedir. KOBİ’lerin işlevsel avantajları risk alma, motivasyon, düşük düzeyde bürokrasi, girişimsel yönetim ve çalışma, uzmanlık, esneklik ve yönetim takımlarının müşterilere olan yakınlığından kaynaklanırken; potansiyel dezavantajları ise yüksek maliyetler, dar ve kısıtlı alanda çalışma, düşük deneyim ve öğrenme eğrilerine sahip olma, alt yapı olanakları eksikliği, profesyonel yönetim açısından yaşanan zafiyet ve AR-GE kapasitesinin yetersizliğinden kaynaklanmaktadır. Çalışmada, rekabet sisteminde yaşanan dönüşüm sonucunda ortaya çıkan fırsat ve tehditler karşısında KOBİ’lerin üstün ve zayıf yönleri SWOT analizi perspektifiyle tanımlanmakta, rekabet gücünün arttırılması sürecinde yenilik yönetimi faaliyetlerinin stratejik etkisi/önemi irdelenmektedir. The companies try to gain competitive advantage in the markets that they serve products and services by creating better consumer values with different out implementations and methods. Some of them are developing price and quality advantage against competitors in the market or the serving fast and reliable responds to the customers' demands. It is seen that the SME’s constituting %95 of world enterprises have some advantages and disadvantages compared with the large business based on the world economy. While the behavioral advantages of SME’s arising from taking risk, motivation, low level bureaucracy, enterprising management, ambitious working, expertising, flexibility and affinity of management teams with customers, the potential disadvantages of SME’s are the high cost due to small-scale production, operating in narrow and constrained field, having low experience and learning curves. In this study, the increasing strategic importance/effectiveness of innovation management due to the emerging results of new competition paradigm will be evaluated on the basis of SWOT Analysis and certain recommendations will be provided for SME’s to acguire competitive advantage in the global business enviroment. Keywords: , SWOT Analysis, SME, Globalization
URI: https://hdl.handle.net/11499/26753
ISSN: 2148-3043
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MAKALE - SEAD.pdfMakale Dosyası259.5 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

42
checked on May 27, 2024

Download(s)

14
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.