Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26825
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTola, Abdullah Tahsin-
dc.contributor.authorBozuyla, Mehmet-
dc.date.accessioned2019-10-14T11:46:24Z-
dc.date.available2019-10-14T11:46:24Z-
dc.date.issued2019-08-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/26825-
dc.descriptionBu tez çalışması Pamukkale Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeler Koordinasyon Birimi tarafından 2015FBE028 nolu proje ile desteklenmiştir.en_US
dc.description.abstractUlaşım hizmetlerinin en önemli kavramlarından biri olan araç teknolojisi, üretim maliyetinin düşmesi ve kişisel araçlara olan talebin artmasıyla hızlı bir gelişim ve değişim süreci kaydetmiştir. Rekabetçi piyasanın etkisiyle araç sayısında meydana gelen artış; trafik sıkışıklığı, gürültü ve çevre kirliliği gibi ulaşım problemlerinin oluşmasına sebep olmaktadır. Bu tez çalışması ile şehir içi ulaşım problemlerine çözüm sunacak yeni çift modlu bir ulaşım sistemi geliştirilmiştir. Önerilen bu sistem MetroCar Sistemi (MCS) olarak isimlendirilmiş, çok etmenli sistemler yaklaşımı ile tasarlanmış ve NetLogo etmen programlama ortamında hazırlanan mikroskobik bir benzetim modelinde test edilmiştir. MCS, tek kişilik araçlar ile yapılan yeni çift modlu bir şehir içi ulaşım sistemidir. Bu sistem mevcut çift modlu ulaşım sistemlerinden farklı olarak şerit değişimine imkân sunan yeni bir altyapı gerektirmektedir. Birden fazla ulaşım modunun birleştirilmesi ile kapıdan kapıya ulaşım talebinin sağlanmasını amaçlayan MCS, çok şeritli bir yapıda tasarlanmıştır. Kent ulaşımının belli bölgelerinde bireysel kullanılabilen MCS araçları, hat özerkliğine sahip MCS yollarında otonom olarak hareket etmektedir. Bu sayede farklı bir ulaşım sistemine gerek duyulmadan kapıdan kapıya hızlı ve trafiksiz bir ulaşım sağlanmakta ve sürüş zamanı farklı bir aktivitede kullanılabilmektedir. Bu çalışma bireysel araç kullanımı ile ulaşım esnekliği sağlarken otonom kullanım seçeneği ile özel şoförlü araç rahatlığı sunmaktadır. Tez kapsamında; sistem etmeni, araç etmeni ve düğüm etmeni olarak isimlendirilen üç farklı etmen türü tanımlanmış ve bu etmenlerin görev ve sorumluluk alanları belirlenmiştir. Çok etmenli sistem yapısına uygun bir biçimde tüm etmenler ilişkilendirilmiş ve iletişim esasları tespit edilmiştir. Ayrıca geliştirilen protokoller ve üretilen algoritmalarla araçların MCS yollarına bağlanma veya ayrılmaları, hızlanma veya yavaşlamaları, diğer etmenler ile olan iletişimleri modellenmiştir. MCS’nin verimliliği ve doğruluğu geliştirilen benzetim modeli ile test edilmiştir. Benzetim sonuçları, bu sistemin şehir içi ulaşımda uygulanabilir ve güvenilir bir sistem olduğunu kanıtlamaktadır. Sonuç olarak, büyük şehirlerde ulaşım problemlerini çözmek amacıyla MetroCar Sistemi adında şerit değişimine izin veren, kolayca uygulanabilir ve çok şeritli olarak inşa edilecek yeni bir çift modlu ulaşım sistemi önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractVehicle technology, one of the most important concepts of transportation systems, has achieved a rapid development and change process because of the decrease in production cost and the increase in the demand of personal vehicles. The increase in the number of vehicles due to the competitive market has caused to transportation problems such as traffic congestion, noise and environmental pollution. In this dissertation, a new dual-mode transit system has been developed to provide solutions for urban transportation problems. The proposed system, named MetroCar System (MCS), is designed with a multi-agent system approach and tested in a microscopic simulation model which is prepared in NetLogo agent programming environment. MCS is a new dual-mode urban transportation system with one-seater vehicles. It requires a new infrastructure that allows lane change, unlike the existing dual-mode transit systems. The MCS is designed in a multi-lane structure with the aim of providing door-to-door transportation demand by combining to multiple modes of transport. MCS vehicles, which can be controlled by driver in certain areas of urban transport, act autonomously on the MCS roads, which are gradeseparated. In this way, a fast and traffic-free transportation is provided without the need another transportation system and driving time also can be used in a different activity. This system provides the flexibility of transportation with the use of personal control option while it offers the convenience of chauffeur-driven car with the autonomous control option. In the scope of the dissertation; three different agent types, namely system agent, vehicle agent and node agent, have been defined and their tasks and problem areas have been identified. In accordance with the multi-agent system structure, all agents were associated and communication principles of them were determined. In addition, new protocols and algorithms have been modeled for MCS in order to enter and exit MCS roads, accelerate or decelerate to vehicle speed, and communicate with other agents. The efficiency and accuracy of the MCS have been tested with the developed simulation model. The simulation results prove that the MCS is a feasible and reliable system for urban transportation. As a result, a new dual-mode transit system, named MetroCar System, which can be allowed to lane change, applied to easily and built in multi-lane has been proposed to solve transportation problems of metropolitan cities.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMetroCar Systemen_US
dc.subjectDual-Mode Transiten_US
dc.subjectAutomated vehiclesen_US
dc.subjectNetLogoen_US
dc.subjectSmart citiesen_US
dc.subjectMetroCar Sistemien_US
dc.subjectÇift Modlu Ulaşımen_US
dc.subjectSürücüsüz araçlaren_US
dc.subjectNetLogoen_US
dc.subjectAkıllı şehirleren_US
dc.titleÇift modlu ulaşım sistemleri için yeni bir yaklaşım olarak metrocaren_US
dc.title.alternativeMetrocar as a new approach for dual-mode transportation systemsen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dc.authorid50918-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid605063en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeDoctoral Thesis-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mehmet Bozuyla.pdf4.09 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

118
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

156
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.