Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26845
Title: Sosyal medyanın orta öğrenim öğrencilerinin söz dağarcığına etkileri
Other Titles: The effects of social media on high school students’ vocabulary
Authors: Cahan, Nuray
Advisors: Nurten Sarıca
Keywords: Sosyal Medya
Söz Dağarcığı
Dil Gelişimi
İnternet
Social media
Vocabulary
Language development
Internet
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Yaşam boyu öğrendiğimiz sözcüklerin tamamı söz dağarcığını meydana getirmektedir. Söz dağarcığı gelişimi seslerden anlamlı sözcükler oluşturma süreci olması nedeniyle dil ediniminin temelidir. Bir insan doğduğu andan itibaren algıları aracılığı ile sunulan her türden dil ve iletişim ögelerini anlamaya, hafızasına depolamaya, işlemeye ve üretmeye başlamaktadır. Seslerden sonra en önemli dil ögesi sözcüklerdir. Söz dağarcığı bir dildeki anlamlı seslerin tamamı, bütünü olduğu için yazı ve konuşma dilinde iletişimi sağlamada kilit rol üstlenmektedir. Sözcük kullanımı bireylerin sahip olduğu söz dağarcığını etkin bir iletişim aracı olarak kullanmasıdır ve çeşitli faktörlerden olumlu ya da olumsuz yönden etkilenmektedir. Günümüzde sözcük kullanımını etkileyen en önemli faktörlerden biri sosyal medyanın kişiler arası iletişimde etkin olarak kullanılmasıdır. Sosyal medyada çeşitli dillerden sözcükler karşımıza çıkmakta, dilimize geçmekte ve yaygınlaşmaktadır. Bu sözcüklerin kullanımına ilişkin gençlerin tutumu, farkındalığı ve sosyal medyanın söz dağarcığına etkilerinin araştırılmasının iletişimsel dilbilimi yaklaşımlarına katkı sağlaması beklenmektedir. Bu çalışmada amaç sosyal medyanın ortaöğrenim çağındaki gençlerin söz dağarcığına etkilerini araştırmak ve gençlerin sözcük seçimindeki duyarlılıkları hakkında fikir edinmektir. Bu amaçla Uşak ili Banaz ilçesindeki 3 farklı türden eğitim kurumunda öğrenim gören 11. Ve 12. sınıf öğrencilerine bir anket uygulanmıştır. EXCEL programı ile veriler analiz edilmiştir ve genel tarama modeli ile değerlendirilmiştir. Araştırmada hem tekil hem de ilişkisel tarama yöntemleri kullanılmıştır.
All of the words we learned through our life bring about the vocabulary. Vocabulary development is the basis of language acquisition because it is the process of making meaningful words from voices. From the moment a person is born, he begins to understand, memorize, process and produce all kinds of language and communication objects presented through perceptions. After voices, the most important language is “the words”. All of the meaningful voices in the vocabulary are integral, so they play a key role in communicating in writing and speaking. Vocabulary use is the use of vocabulary by individuals as an effective means of communication, and is influenced positively or negatively by various factors. One of the most important factors affecting word usage today is the effective use of social media in interpersonal communication. In social media, words from various languages are emerging, becoming slice and spreading. Exploring young people's attitudes, awareness and their influence on the vocabulary of social media on the use of these words is expected to contribute to communicative linguistic approaches. The purpose of this study is to investigate the effects of social media on the vocabulary of young people in the age of secondary school and to get an idea about the sensitivity of young people to word choice. For this purpose, a questionnaire was applied to 11th and 12th grade students studying in 3 different kinds of educational institutions in Banaz district of Uşak. Data were analyzed by EXCEL program and evaluated by general screening model. Both single and relational screening methods were used in the research.
URI: https://hdl.handle.net/11499/26845
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nuray Cahan.pdf1.76 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

680
checked on Feb 8, 2025

Download(s)

2,498
checked on Feb 8, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.