Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26907
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHalim Ceylan-
dc.contributor.authorYiğit, Halil İbrahim-
dc.date.accessioned2019-10-18T06:44:39Z
dc.date.available2019-10-18T06:44:39Z
dc.date.issued2019-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/26907-
dc.description.abstractDünya nüfusundaki artış ve giderek yaygınlaşan kentleşme, taşıt talebini de arttırmaktadır. Kent nüfusunun yoğun olduğu yerlerde taşıt trafiği de yüksek olmaktadır. Buda ulaşım ağlarında oluşan gecikmeyi minimize etme ihtiyacını doğurmuştur. Kentiçi arterlerde oluşan taşıt gecikmelerin temel sebeplerinden biride sinyalize kavşaklardır. Sinyalize kavşaklar arasında koordinasyon kurularak oluşan bu gecikmeler minimize edilebilir. Bu çalışma temelde sinyalize kavşaklar arasında koordinasyon kurularak minimum gecikmenin sağlanmasını amaçlamıştır. Bu kapsamda kavşakların trafik hacim değerleri belirlenmiş, kavşakların optimum devre süreleri hesaplanmış ve ofset sürelerine bağlı olarak gecikme değerleri ölçülmüştür. Çalışmada PTV VISSIM trafik simülasyon ve analiz programı kullanılarak koordinasyon sağlanmıştır. Çalışmanın örneklem alanı Denizli Ulus Bulvarı üzerindeki Tiyatro ve Havuzlu Köşk Kavşaklarıdır. Çalışma sonucunda kavşaklar arasından minimum gecikmeyi sağlayan koordinasyon sağlanmış, bu sayede ulaşım ağı genelinde zirve saat %15, zirve dışı saatte ise %32 iyileşme sağlanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe increase in the world population and the increasingly widespread urbanization increase the demand for vehicles. Vehicle traffic is also high in urban areas. This has created the need to minimize the delay in transportation networks. One of the main causes of vehicle delays in urban arteries is signalized intersections. These delays can be minimized by forming a corridor between the signalized intersections. This study aims to provide a minimum delay by coordinating between signalized intersections. In this context, traffic volume values of intersections were determined, optimum cycle lengths of intersections were calculated and delay values were measured depending on offset times. The study was coordinated by using the PTV VISSIM traffic simulation and analysis program. The sample area of the study is the Tiyatro and Havuzlu Köşk Intersections on Denizli Ulus Boulevard. As a result of the study, coordination was ensured between the intersections with the minimum delay, thus, the peak of the transportation network was 15% and the peak hour was 32%.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSinyalize Kavşaklaren_US
dc.subjectKoordinasyonen_US
dc.subjectOfset Süresien_US
dc.subjectGecikmeen_US
dc.subjectSignalized Intersectionsen_US
dc.subjectCoordinationen_US
dc.subjectOffseten_US
dc.subjectDelayen_US
dc.titleKoordine sinyalize kavşaklarda gecikme modellemesi: Ulus Bulvarı örneği, Denizlien_US
dc.title.alternativeModeling of delay in coordinated signalized intersection: Denizli Ulus Boulevard sampleen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid0000-0002-4616-5439-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid568935en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Halil İbrahim Yiğit.pdf3.24 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

138
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

442
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.