Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26922
Title: Sevimlilik algısının satın alma davranışlarına etkisi: Denizli'de bir araştırma
Other Titles: Impact of cuteness perception on buying behavior: a research in Denizli
Authors: Ünal Adıgüzel, Deniz
Barutçu, Süleyman
Keywords: Sevimlilik
Sevimli Pazarlama
Satın Alma Niyeti
Publisher: DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
Abstract: Tüketici satın alma davranışlarına etki etmesi ve işletmeler tarafından farklılaşma aracı olması nedeni ile sevimlilik kültürü ve sevimli pazarlama yaklaşımları pazarlama literatüründe önemli hale gelmiştir. Bu çalışmanın kavramsal analiz bölümünde, sevimlilik, sevimlilik kültürü, pazarlamada sevimlilik ve sevimli pazarlama konuları açıklanmış, araştırma bölümünde ise tüketicilerin sevimli ürünlere yönelik tutumları ve sevimli ürünlerin satın alma davranışlarına etkisi sevimli ürünlerin kalite algısı, fiyatı, sosyal etki ve duygusal etki çerçevesinde analiz edilmiştir. 404 katılımcı ile yapılan araştırma sonuçlarına göre; katılımcıların (1) sevimli ürünlere yönelik olumlu bir tutuma sahip olduğu, (2) sevimli ürünlere karşı olan tutumlarının duygusal ve sosyal etkilerden etkilendiği ve (3) satın alma tercihlerinde ise sevimli ürünleri pahalı ve düşük kaliteli değerlendirdikleri belirlenmiştir. Araştırma sonuçları ışığında sevimli ürünler için en olumlu tutum gösteren tüketicilerin özellikleri açıklanmış ve pazarlama yöneticilerine önerilerde bulunulmuştur.
URI: https://hdl.handle.net/11499/26922
ISSN: 2587-005X
Appears in Collections:Bekilli Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (8).pdf546.68 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

56
checked on May 27, 2024

Download(s)

6
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.