Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26925
Title: Yeni bilirkişilik mevzuatı çerçevesinde muhasebe meslek mensuplarına verilen bilirkişilik temel eğitimleri üzerine bir değerlendirme
Other Titles: An evaluation about expertise educations of certificated public accountants within the frame of new expertise legislation
Authors: Utku, Mehmet
Kurtcebe, Emin
Keywords: Bilirkişilik
Yeni Bilirkişilik Kanunu
Bilirkişilik Temel Eğitimleri
Mali Müşavir
Expertising
New Expertise Legislation
Basic Education of Expertising
Certified Public Accountants
Publisher: Alanya Akademik Bakış Dergisi
Source: Utku, M , Kurtcebe, E . (2019). Yeni Bilirkişilik Mevzuatı Çerçevesinde Muhasebe Meslek Mensuplarına Verilen Bilirkişilik Temel Eğitimleri Üzerine Bir Değerlendirme. Alanya Akademik Bakış , 3 (3) , 261-276 . DOI: 10.29023/alanyaakademik.604843
Abstract: 6754 sayılı yeni Bilirkişilik Kanunu’nun getirdiği en önemli yeniliklerden birisi bilirkişilik temel eğitimidir. Bu çalışmada amaçlanan, muhasebe meslek mensuplarının, bilirkişilik temel eğitimi hakkındaki görüşlerini analiz etmek ve eğitimlerin gelişimine katkı sunabilmektir. Çalışmada, Denizli SMMM Odası’nda gerçekleştirilen bilirkişilik temel eğitimlerine katılan muhasebe meslek mensuplarıyla anket yapılarak toplanan veriler, SPSS programıyla analiz edilmiştir. Katılımcıların eğitim hakkındaki görüşlerinin, alt gruplar açısından farklılık gösterip göstermediği t-testi ve varyans analizi yardımıyla araştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, bilirkişilik temel eğitimine ilişkin memnuniyet düzeyi oldukça yüksek olmakla birlikte, eğitimin süresi ve bilgi ihtiyacını karşılama düzeyi gibi konularda memnuniyet düşmüştür. Meslekte deneyimli olan katılımcıların diğerlerine göre daha fazla memnun kaldıkları söylenebilir.
One of the most important innovations brought by the new Law of Expertise No. 6754 is basic education of expertise. The aim of this study is to analyze the opinions of professional accountants about basic education of experts and to contribute to the development of education. The survey data collected from the accountants who participated in the basic education of expertise in Denizli Chamber of Certified Public Accountants (DSMMMO), were analyzed with SPSS program. T-test and variance analysis were used to determine whether participants' views on education differed in terms of sub-groups. According to the results of the study, although the satisfaction level for the basic education of the expertise is quite high, satisfaction levels such as the duration of the education and the level of meeting the information needs decreased. It can be said that the participants who are experienced in the profession are more satisfied than others.
URI: https://hdl.handle.net/11499/26925
https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.604843
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10.29023-alanyaakademik.604843-832412.pdfMakale Dosyası566.13 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

28
checked on May 27, 2024

Download(s)

8
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.