Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2713
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMuammer Kunt-
dc.contributor.authorPorsuk, Asım-
dc.date.accessioned2018-04-26T06:00:45Z-
dc.date.available2018-04-26T06:00:45Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/2713-
dc.description.abstractBu araştırma, Denizli İlköğretim Okullarında görev yapan yöneticilerin okul-aile ilişkilerinde karşılaştıkları sorunlara ilişkin algıları belirlemek, okul yöneticilerinin demografik özelliklerine göre farklılıkları tespit etmek ve neler yapılabileceği konusunda öneriler sunmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi 2009?2010 eğitim öğretim yılında Denizli İl merkezindeki resmi ilköğretim okullarında görev yapan 123 yönetici oluşturmaktadır. ?Denizli İli merkezindeki resmi ilköğretim okullarında görev yapan yöneticilerin okul-aile ilişkilerinde yaşanan sorunlara ilişkin algıları ?Orta? düzeydedir. Yöneticilerin sorunlara ilişkin algılarında, yöneticilerin % 62 si ?orta? düzeyde, % 22 sı ?düşük? düzeyde, %16 sı ?yüksek? düzeyde algıya sahiptir. Yöneticilerin sorunlara ilişkin algıları okulun içinde bulunduğu bölgenin sosyo ekonomik durumu ve öğrenci sayısı değişkenlerinde anlamlı bir fark gözlenmiştir. Kıdem, mezun olunan okul ve yöneticinin kadro durumu değişkenlerinde anlamlı bir fark gözlenmemiştir. ?Denizli İli merkezindeki resmi ilköğretim okullarında görev yapan yöneticilerin okul-aile ilişkilerinde yaşanan sorunların kendi işleri üzerine ilişkin algıları okulun içinde bulunduğu bölgenin sosyo ekonomik durumu değişkenlerinde anlamlı bir fark gözlenmiştir. Kıdem, öğrenci sayısı, mezun olunan okul ve yöneticinin kadro durumu değişkenlerinde anlamlı bir fark gözlenmemiştir. ?Denizli İli merkezindeki resmi ilköğretim okullarında görev yapan yöneticilerin okul-aile ilişkilerinde yaşanan sorunlara ilişkin algılarında; veli boyutundan kaynaklanan sorunların daha sık görüldüğü saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Okul, Aile, İlişkiler, İlköğretim, Sorunlar, Yöneticien_US
dc.description.abstractThis study is done to define perception of school administrators towards problems of school family relationships, to determine differences according to demographic characteristics of school administrators and to suggest what can be done.The sample of the research consists of 123 administrators working for public elementary school during 2009-2010 academic years. ?The perceptions of the administrators who are working at central Denizli elementary school towards problems of school family relationships have been found as ?moderate? level. The perceptions of the administrators towards problems of school family relationships are % 62 percent moderate, %22 percent low and % 16 percent high. According to the the perceptions of the administrators towards problems of school family relationships, there is significant difference in the variables of socio-economic level and number of the students. But there is no significant difference in the variables of seniority, the school which is graduated from and staff position of the administrators. ?The perceptions of the administrators who are working at central Denizli elementary school towards problems of school family relationships affects on their work, there is significant difference in the variable of socio-economic level. But there is no significant difference in the variables of seniority, number of the students, the school which is graduated from and staff position of the administrators. ?According to the perceptions of the administrators who are working at central Denizli elementary school towards problems of school family relationships, The result has been found that most important promlems are the problems because of family. Key Words: School, Family, Relationships, Elementry school, problems, Administratorsen_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkulen_US
dc.subjectAile İlişkilerien_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectYöneticien_US
dc.subjectSorunlaren_US
dc.subjectSchoolen_US
dc.subjectFamilyen_US
dc.subjectRelationshipsen_US
dc.subjectElementry Schoolen_US
dc.subjectProblemsen_US
dc.subjectAdministratorsen_US
dc.titleDenizli merkez ilköğretim okullarındaki okul aile ilişkilerinde karşılaşılan sorunlar üzerine yönetici görüşleri [Master Thesis]en_US
dc.title.alternativeDenizli elementary school administrators' opinions on problems faced during school-family relations [Master Thesis]en_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid159304-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid263327en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Asım Porsuk.pdf1.03 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

148
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

160
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.