Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2723
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorFatma Susar Kırmızı-
dc.contributor.authorBeydemir, Ayfer-
dc.date.accessioned2018-04-26T11:33:10Z
dc.date.available2018-04-26T11:33:10Z
dc.date.issued2010-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/2723-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, İlköğretim 5. sınıf Türkçe Dersinde Yaratıcı Yazma Yaklaşımının Yazmaya Yönelik Tutumlara, Yaratıcı Yazma ve Yazma Erişisine Etkisini tespit etmektir. Bu araştırma 2009-2010 eğitim-öğretim yılı içerisinde Denizli İli Merkez İlçede bulunan orta sosyo ekonomik düzeyde bir ilköğretim okulunun 5. sınıflarında bulunan 53 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırma on bir hafta boyunca iki ders saati olarak gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda (n: 27; kız: 17, erkek: 10) Yaratıcı Yazma yaklaşımı, kontrol grubunda(n: 26; kız: 9, erkek: 17) Türkçe Öğretim Programı uygulanmıştır. Verilerin elde edilmesinde Susar Kırmızı ve Beydemir tarafından geliştirilen Yaratıcı Yazmadan Elde Edilen Ürünleri Değerlendirme Ölçeği, Susar (2009) tarafından geliştirilen Yaratıcı Yazma Tutum Ölçeği, Uysal (2009) tarafından geliştirilen Yazma Becerisi Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın çözümlenmesinde "SPSS 16 for Windows " paket programı kullanılmıştır. Araştırmada grup ortalamaları arasındaki farkın anlamlı olup olmadığı "t-testi" tekniği ile araştırılmıştır. Araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır; 1. Yaratıcı yazma yaklaşımına dayalı yapılan çalışmalar öğrencilerin yazmaya yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilemiştir. 2. Yaratıcı yazma çalışmaları ile öğrencilerin yazma erişilerinde, Türkçe ders programında bulunan çalışmaları yapan öğrencilere göre artış olmuştur. 3. Deney Grubunun yaratıcı yazma erişileri, Kontrol Grubunun yazma erişilerine göre artmıştır. 4. Yaratıcı yazma yaklaşımına uygun yöntem ve etkinliklerin uygulandığı grubun yaratıcı yazma ürünlerinde, Türkçe ders programında bulunan yöntem ve etkinliklerin uygulandığı grubun yaratıcı yazma ürünlerine göre yaratıcı unsurlara daha çok rastlanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to define the effect of creative writing approach on writing attitude, creative writing and writing achievement in Turkish classes at fifth grade in a primary. This research was prepared in 2009-2010 academic year with 53 students who were in the fifth classes of a middle socio-economic level primary school in the city center of Denizli .The research was practiced as two lessons through ten weeks. In the test group (t: 27 ; girl: 17, boy: 10 ) Creative Writing Approach , in the control group (t: 26 ; girl: 9, boy: 17 )Turkish Education Programme was practiced. To get the data, the Assessment Criteration of the Results that got Without Creative Writing improved by the researcher, Creative Writing Attitude Criteration improved by Susar (2009), Writing Ability Criteration improved by Uysal (2009) were used. As means to collect data, criteration forms were practiced and three criteration were appraised ."SPSS 16 for Windows" package program was used in the analysis of the research, it was tried to be find out whether the difference between group averages was meaningful though "t-test". It has been reached to these conclusions as a result of the research; 1. The workings related to creative writing affected positively the attitudes of the students towards writing, 2. The writing success of the students was enhanced compared to the students who received education under Turkish lesson program, 3. The capability of creative writing of the group of students increased compared to the students educated under Turkish lesson, 4. It is observed that the creative writing compositions which were written by the group of students who were applied creative writing methods and applications contain more creative items compared to the compositions of the group which were applied Turkish lesson methods and applications.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYaratıcı Yazma Yaklasımıen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectYazma Becerisien_US
dc.subjectYazmaya Yönelik Tutumen_US
dc.subjectNitel Araştırmaen_US
dc.subjectCreative Writing Approachen_US
dc.subjectPrimary Schoolen_US
dc.subjectWriting Skillsen_US
dc.subjectAttitudes Toward Writingen_US
dc.subjectQualitative Researchen_US
dc.subjectToward Writingen_US
dc.subjectAttitudesen_US
dc.titleİlköğretim 5. sınıf Türkçe dersinde yaratıcı yazma yaklaşımının yazmaya yönelik tutumlara, yaratıcı yazma ve yazma erişisine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of creative writing approach on writing attiude, creative writing and writing achivement in Turkish classes at fifth grade in primaryen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid159223-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid286641en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ayfer Beydemir.pdf13.37 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

504
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

2,246
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.