Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/27299
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOrhan, Kamil-
dc.contributor.authorHalaçlı, Bekirhan-
dc.date.accessioned2019-11-21T12:34:57Z-
dc.date.available2019-11-21T12:34:57Z-
dc.date.issued2018-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/27299-
dc.description.abstractKadınların kariyer sürecinde karşılaştıkları engeller bulunmaktadır. Kadınların karşılaştıkları engeller içinde cam tavan sendromu en etkili olandır. Bu çalışmayla Denizli’de eğitim sektöründe çalışan öğretmenler ile akademisyenlerin kariyer gelişim süreci değerlendirilecektir. Kariyer sürecinde karşılaştıkları cam tavan sendromu hakkında algılar ortaya konacaktır. Çalışma 4 ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde kariyer tanımı ve tarihsel süreci ile kariyerde karşılaşılan sorunlar hakkında bilgi verilecektir. İkinci bölümde ise kadınların tarihsel açıdan çalışma hayatına katılma süreci bilgilendirilecektir. Daha sonra cam tavan sendromu alt boyutları ile açıklanacaktır. Üçüncü bölümde kariyer gelişimi ve cam tavan sendromuna yönelik yapılmış literatür taramaları paylaşılacaktır. Dördüncü bölümde ise kariyer gelişim süreci ve bu süreçte en çok karşılaşılan cam tavan sendromuna yönelik alan araştırmasından elde edilen bulgular ortaya konacaktır. Bulgulara yönelik değerlendirme ve tavsiyelerde bulunarak araştırma sonuçlandırılacaktır. Araştırmada yarı yapılandırılmış soru formu kullanılmıştır. Toplamda 60 katılımcı ile Denizli ilinde yüz yüze görüşme yöntemi gerçekleştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractThere are barriers that women face in their career process. Glass ceiling syndrome is the most effective barrier among women. This study will evaluate the career development process of teachers and academicians working in the education sector in Denizli. In the career process, perceptions about the glass ceiling syndrome they meet will be revealed. The study consists of 4 main parts. In the first part, information about career definition and historical process and problems in career will be given. In the second part, information will be given about the process of participation of women in working life in terms of history. Then it will be explained by the glass ceiling syndrome sub-dimensions. In the third part, information about career development and literature reviews for glass ceiling syndrome will be given. In the fourth part, the findings obtained from field research for career development process and glass ceiling syndrome which is most encountered in this process will be shared. The research will be concluded by evaluating the findings and recommendations. A semi-structured questionnaire was used in the study. A total of 60 participants were interviewed face to face in the province of Denizli.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKariyer gelişimien_US
dc.subjectKariyer sorunlarıen_US
dc.subjectCam tavanen_US
dc.subjectÇalışma hayatında kadınen_US
dc.subjectCareer developmenten_US
dc.subjectCareer problemsen_US
dc.subjectGlass ceilingen_US
dc.subjectWomen in working lifeen_US
dc.titleÇalışan kadın personelin kariyer gelişimi: Eğitim sektöründe kıyaslamalı bir araştırma: Denizli örneğien_US
dc.title.alternativeÇalışan kadın personelin kariyer gelişimi: Eğitim sektöründe kıyaslamalı bir araştırma : Denizlien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid0000-0002-0232-5306-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid517533en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bekirhan Halaçlı.pdf2.2 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.