Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/27619
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHaşıloğlu, Selçuk Burak-
dc.contributor.authorGürkaynak, Şeyda-
dc.date.accessioned2019-11-27T12:58:29Z-
dc.date.available2019-11-27T12:58:29Z-
dc.date.issued2018-04-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/27619-
dc.descriptionBu tezin uygulamasının ilk aşamaları TÜBİTAK 115K155 nolu proje desteği ile gerçekleşmiştir.en_US
dc.description.abstractGeçmişten günümüze yapılan birçok anket çalışmasında kullanılan ölçeklerde etiket formatının nasıl olacağı, araştırmacıların cevap aradığı sorulardan biri olmuştur. Araştırmanın genel amacı Servqual ölçeği referans alınarak, genel olarak pazarlama alanındaki ölçeklerde etiket kullanımı alternatiflerini değerlendirerek bir öneri sunmaktır. Çalışmada kullanılan etiketleme formatları; bütün etiketleme ve uçları etiketleme formatları temel olmakla birlikte, 13 farklı alt etiket formatları karşılaştırılmıştır. Araştırma 3 aşamadan oluşmaktadır. Birinci aşamada 115K155 numaralı TÜBİTAK projesinin kısmi verileri kullanılmış ve sonraki aşamalarda Denizli il merkezinde çalışma gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kullanılan iki temel format arasındaki farklılık incelendiğinde aralarında anlamlı bir farklılığın olduğu, uçları etiketli ölçeklerin bütün etiketlenen ölçeklere göre ekstrem cevaplama tarzının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Başka bir ifade ile sadece uçlarda etiket olan ölçeklerin cevaplayıcıyı uç noktalara yönlendirmesine sebep olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIt has become one of the questions researchers seek an answer about how the format of labels will be in the scales used in many surveys study from past to present. The general purpose of the research; it offers a suggestion that evaluating the alternative of using labels in the scales generally the field of marketing with the reference of Servqual scale. The formats of labeling used in the study; 13 different sub-label formats have been compared based on end of labeling and full labeling formats. The research consists 3 stages. The partial data of TÜBITAK Project numbered 115K155 has used in the first stage of the research, and the study was actualized in center of Denizli in the next stages. When the difference between the two basic formats used in the research is examined, it detected a significant difference between them, and extreme response style of the scales with labeled at the end points is higher than the scale with labeled at the all points. In other words; it has been determined that only the scale with labeled at the end points cause leading the respondents to the end points.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectServqual Scaleen_US
dc.subjectSurveyen_US
dc.subjectFormats of Labelingen_US
dc.subjectFull Labelingen_US
dc.subjectEnd of Labelingen_US
dc.subjectResponse Styleen_US
dc.subjectServqual Ölçeğien_US
dc.subjectAnket Formuen_US
dc.subjectEtiketleme Formatlarıen_US
dc.subjectBütün Etiketlemeen_US
dc.subjectUçları Etiketlemeen_US
dc.subjectCevaplama Tarzıen_US
dc.titleAnketlerdeki farklı etiket formatlarının servqual ölçeği örneğinde değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluatıon of dıfferent label formats ın the sample of servqual scaleen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid504849en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Şeyda Gürkaynak.pdf6.4 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

42
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

54
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.