Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2762
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAbdurrahman Tanrıöğen-
dc.contributor.authorKara, Ceren-
dc.date.accessioned2018-05-03T08:29:58Z
dc.date.available2018-05-03T08:29:58Z
dc.date.issued2007-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/2762-
dc.description.abstractBu arastırmanın amacı Denizli il merkezindeki ilkögretim okullarında görev yapan ögretmenlerin okul-çevre iliskileri hakkındaki görüslerini ve algılarını belirlemektir. Arastırmanın örneklemini 2006?2007 ögretim yılında Denizli il merkezindeki resmi ilkögretim kurumlarında görev yapan 390 ögretmen olusturmaktadır. Ögretmenlere arastırmacı tarafından gelistirilen ve 64 sorudan olusan ölçek uygulanmıstır. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizi ve faktör analizi tekniklerinden yararlanılmıstır. Elde edilen bulgulara göre asagıdaki sonuçlara ulasılmıstır: ? Denizli il merkezindeki resmi ilkögretim okullarında görev yapan ögretmenlerin okul-çevre iliskisi hakkındaki görüslerine göre; cinsiyet, mezun olunan okul, ögrenci sayısı ve ögretmen sayısı degiskenlerinde anlamlı bir fark gözlenmistir. Okulun içinde bulundugu sosyo ekonomik durum, kıdem ve brans degiskenlerinde anlamlı bir fark gözlenmemistir. ? Denizli il merkezindeki resmi ilkögretim okullarında görev yapan Ögretmenlerin kendi okullarında yasanan okul-çevre iliskisi sorunlarına yönelik algıları ?orta? düzeydedir. Ögretmenlerin kendi okullarında yasanan okul-çevre iliskisi sorunlarına yönelik algılarının % 73,3'ü ?orta? düzeyde, % 14,1'i ?düsük? düzeyde % 12,6sı ise yüksek düzeydedir. ? Denizli il merkezindeki resmi ilkögretim okullarında görev yapan ögretmenlerin okul-çevre iliskisi sorunlarının kendi performansları üzerindeki etkilerine iliskin algıları cinsiyet, okulun içinde bulundugu sosyo ekonomik durum, ögrenci sayısı ve ögretmen sayısı degiskenlerinde anlamlı bir fark gözlenmistir. Kıdem, mezun olunan okul ve brans degiskenlerinde anlamlı bir fark gözlenmemistir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine elementary school teachers? views and perceptions towards the school environment relationships in Denizli. The sample of the study consists of 390 teachers working for public elementary schools during 2006-2007 academic year. The 64 item scale developed by the researcher was administered to the subjects in order to collect data. The data has been analyzed by using the techniques such as mean, standard deviation, the t-test, the one way variance analysis and factor analysis. The following results have been reached according to the findings: ? According to the views of the teachers who work in central Denizli public schools towards the school-environment problems, there is significant difference in the variables of gender, the school which is graduated from, number of the students and number of the teachers. Whereas there is no significant difference in the variables of socio-economic level, seniority and branch. ? The perceptions of the teachers who are working at central Denizli elementary schools towards the school-environment problems have been found as ?moderate? level. The perceptions of the teachers towards school-environment problems are %73.3 percent moderate, % 14.1 percent low and % 12.6 percent high. ? According to the perceptions of the teachers who work in central Denizli public schools towards the school-environment problems affects on their own performance, there is significant difference in the variables of gender, socioeconomic level, number of the students and number of the teachers. Whereas there is no significant difference in the variables of seniority, the school which is graduated from and branch.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkulen_US
dc.subjectÇevreen_US
dc.subjectToplumen_US
dc.subjectAileen_US
dc.subjectİlişkileren_US
dc.subjectİlkögretimen_US
dc.subjectÖgretmenen_US
dc.subjectSchoolen_US
dc.subjectEnvironmenten_US
dc.subjectCommunityen_US
dc.subjectFamilyen_US
dc.subjectRelationshipen_US
dc.subjectElemantary Schoolen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.titleDenizli ilköğretim okullarında okul-çever ilişkileri üzerine öğretmen görüşlerien_US
dc.title.alternativeViews of elementary school teachers in denizli towards the school-environment relationshipsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid46752-
dc.authorid9461-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid214811en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept35.01. Foreign Languages-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ceren Kara.pdf1.01 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

308
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.