Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/27674
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇağlar, Atalay-
dc.contributor.authorGülel, Ferda Esin-
dc.date.accessioned2019-11-28T07:58:11Z
dc.date.available2019-11-28T07:58:11Z
dc.date.issued2015-04-15-
dc.identifier.citationÇAĞLAR, A., & GÜLEL, F. E. (2015). SAĞLIK HİZMETLERİNDEN MEMNUNİYET ETKİNLİK VE MEKANSAL ETKİLEŞİM ANALİZİ. Journal of Life Economics, 2(2), 29–58.en_US
dc.identifier.issn2148-4139-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/27674-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15637/jlecon.76-
dc.description.abstractÇalısmada Türkiye’de il bazında verilen saglık hizmetleri ele alınmıstır. Önce Veri Zarflama Analizi (VZA) ile Türkiye’deki illerin saglık hizmetlerindeki teknik etkinlikleri, saf teknik etkinlikleri ve ölçek etkinlikleri belirlenmistir. Garanti bölgesi yaklasımı ile girdi ve çıktıların agırlıklarına sınırlar konularak çıktı yönlü CCR (teknik etkinlik) ve BCC (saf teknik etkinlik) modelleri kullanılmıstır. Saglık hizmeti sunumunda 81 ilden 11’i teknik etkin, 20’si saf teknik etkin ve 11’i ölçek etkin olarak belirlenmistir. llerin saglık hizmeti sunumundaki ölçek etkinligi skorları oldukça yüksek bulunmustur. Ayrıca etkin olmayan iller için referans olabilecek iller önerilmistir. Çalısmanın ikinci bölümünde ise saglık hizmetlerinden memnuniyet oranı bagımlı degisken alınarak VZA modellerinden elde edilen teknik etkinlik skoru veya saf teknik etkinlik skoru ile seçilen bazı degiskenlerin memnuniyete etkisi mekansal modelleme ile incelenmistir. Memnuniyet oranına teknik etkinlik skorunun anlamlı pozitif katkısı oldugu belirlenirken saf teknik etkinlik skorunun anlamlı bir katkısı bulunamamıstır. Yanı sıra memnuniyet oranında mekânsal etkinin bulundugu sonucuna ulasılmıstır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherRating Academyen_US
dc.relation.ispartofJournal of Life Economicsen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEtkinliken_US
dc.subjectSaglık Hizmetleren_US
dc.subjectMekansal Modellemeen_US
dc.subjectVeri Zarflama Analizien_US
dc.titleSağlık hizmetlerinden memnuniyet: etkinlik ve mekansal etkileşim analizien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage29en_US
dc.identifier.endpage58en_US
dc.identifier.doi10.15637/jlecon.76-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept08.08. Econometrics-
crisitem.author.dept08.08. Econometrics-
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1 JoLECON Makale.pdfMakale Dosyası350.43 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

56
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

36
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.